RFSU ny kund hos Ottoboni

Ottoboni har fått i uppdrag att ta fram en ny webbplats för RFSU (Riksförbundet för sexuell upplysning). Målet är att ta fram en modern webbplats som lyfter fram RFSU:s mångfacetterade verksamhet och det starka engagemang organisationen präglas av.

- Vi är mycket stolta och glada över att få RFSU som ny kund. Webbplatsen kommer att vara en redaktionell plattform för all kommunikation och erbjuda e-handel för RFSU:s produktsortiment, säger Daniel Bernehjält, vd Ottoboni.

RFSU är organiserat i två delar, förbundet och aktiebolaget. Förbundet arbetar med sexualupplysning, föreningsverksamhet och opinionsbildning i Sverige och internationellt och aktiebolaget säljer och marknadsför kondomer, hemtester, glidmedel och sexleksaker i Norden, men även delar av Europa. I dagsläget är verksamheterna uppdelade på två olika webbplatser, Ottobonis uppdrag blir nu att skapa en gemensam webbplats som kombinerar RFSU:s två delar. Den nya webbplatsen lanseras efter årsskiftet.

Kund: RFSU
Uppdragsgivare: Maria Gullmark
Arbetsgrupp: Fredrik Suter, Projektledare
Malin Holmstedt, Produktionsledare