David Eriksson i föreställningen Vain

Vain – en monolog om mänsklig fåfänga

Bultande ångest, intima bekännelser och humoristiska reflektioner över var den dåliga självkänslan kommer ifrån. Cirkusartisten David Eriksson visar upp en solfjäder fylld av talanger som både underhåller, berör och träffar ömma punkter hos publiken i monologen Vain som har nypremiär 28 april i Linköping.

Välkommen att boka intervjuer och/eller recensionsbiljetter.

Vain är en uppföljning till Davids enmansföreställning Pink on the inside, som handlar om toxic masculinit som vann bland annat “Best Circus Award” på Perth Fringe i Australien.

I hans senaste föreställning får vi följa med till barndomen i Hälsingland där fåfängans frö slog rot. Det här är Davids mest personliga framförande någonsin, där han använder både jonglering och cirkus-performance för att förmedla sin berättelse.

– Den här föreställningen har utvecklats till något mycket mer än bara jag som skojar om om fåfänga. Den handlar om viljan att vara omtyckt till vilket pris som helst. Att gräva i mig själv på det här sättet har fått mig att inse att jag kanske behöver gå i terapi, och det är väl en knorr på det hela, säger David Eriksson lite skämtsamt.

David avslutar sitt cirkusresidens hos Östgötateatern med Vain. Under 2022/2023 har vi kunnat se honom tillsammans med cirkuspartnern Fouzia “Fofo” Rakez i Fofo & David, KORV – en dinnershow för kids samt Drip Drop Dead.

SPELPERIOD
    28 april–7 maj på X-scenen i Linköping

Läs mer om Vain här >>

För att boka pressbiljetter kontakta:
    Innehållsproducent/PR-ansvarig
    christin.backmanboo@scenkonstost.se