Soppteater med Louise Hoffsten och Richard Krantz

Bluesdrottningen Louise Hoffsten kommer tillsammans med gitarristen Richard Krantz att berätta om när livet inte riktigt blir som man har tänkt sig. När livet blir något annat och det går käpprätt.

Välkommen att boka recensionsbiljett till denna varma, rörande och musikaliska soppteater. Det går även att boka telefonintervju eller intervju i samband med föreställningen.

Käpprätt ersätter föreställningen Hur fick du din hjärnhövding? med Magnus ”Mankan” Nilsson, Louise Hoffsten och Niklas Román.

SPELDATUM: Norrköping, Stora teatern (Café Gycklaren) 8 feb kl. 12. 00
Linköping, Stora teatern (övre foajén) 9 feb kl. 12. 00
INFORMATION & RECENSIONSBILJETTER:

OM LOUISE HOFFSTEN
Louise Hoffsten, född 1965 i Linköping, är sångerska, kompositör, textförfattare, munspelare och filosofie hedersdoktor vid Linköpings universitet. Det stora genombrottet kom 1993 med albumet Rhythm & Blonde, innehållande bluesinspirerade rocklåtar som Let the best man win, Hit me with your lovething och Never gonna be your lady. Samma år fick hon motta både en Grammis och Rockbjörnen som bästa svenska kvinnliga artist. Hoffsten har även sjungit in svenska folkvisor och tolkat Elvis Presley. I boken Blues (1998) berättar hon om sin MS-sjukdom och 2015 kom självbiografin En näve grus (skriven tillsammans med Lena Katarina Swanberg). Det senaste albumet, Röster ur mörkret, släpptes 2017. Louise Hoffsten har även synts i stora tv-program som Stjärnorna på slottet, Körslaget och Melodifestivalen.

OM RICHARD KRANTZ
Richard Krantz är en rutinerad frilansmusiker och gitarrist som utöver Louise Hoffsten bl.a. har samarbetat med artister som Titiyo, Stefan Sundström, Kicki Danielsson, Deportees och Tomas Andersson Wij. De senaste åren har han även turnerat mycket med Darin. Richard driver en egen studio på Ekerö, där han producerar och skriver mycket musik. Han har bl.a. släppt flera soloalbum med sitt instrumentalband Krantz.

Välkommen till DIN TEATER! Vår repertoar består av svensk och utländsk dramatik, nyskrivna verk och klassiker. Vi är också kända för våra musikaler. Östgötateatern är Sveriges största regionteater med vackra teaterhus i både Linköping och Norrköping, samt turnerande verksamhet. Till Östgötateatern hör också ung scen/öst, som har i uppdrag att spela barn- och ungdomsteater. Från och med 1 januari 2016 är Östgötateatern en del av Scenkonstbolaget i Östergötland AB.