Stora teatern i Norrköping. Foto: Peter Holgersson

Östgötateaterns program under Augustifesten

Välkommen till Östgötateatern under Augustifesten i Norrköping! Teaterns program bjuder på improvisationsteater, musikalmusik och cirkus.

På fredag den 19 augusti öppnas dörrarna till Stora teatern för ett öppet hus som bland annat inkluderar Teatersport, där skådespelare från Östgötateatern och ung scen/öst intar Teaterbaren för att tävla i improvisationsteater. Start på scen kl. 18.00 och fri entré. Evenemanget arrangeras i samarbete med Östgöta Kök.

På Augustifest-scenen vid Gamla torget blir det smakprov ur höstens stora musikal Come From Away, då Anna-Maria Hallgarn, Lisa Hu Yu, Karin Oscarsson, Kajsa Reingardt, Karolin Funke och Caroline Harrysson framför numret Himlen och jag (fredag kl. 16.10). Scenen gästas även av cirkusduon David och Fofo (fredag kl. 15.00 och lördag kl. 11.45 och 13.45), som berättar om kommande föreställningar inom ramen för sitt residens på Östgötateatern.

Under Augustifesten erbjuds rabatterat pris på biljetter till utvalda föreställningar och konserter hos Östgötateatern, ung scen/öst och Norrköpings Symfoniorkester. I samband med folkfesten släpps även biljetter till höstens offentliga föreställningar hos ung scen/öst. Biljettförsäljningen sker på Stora teatern (fredag kl. 17.00-20.00) och på Gamla torget (fredag kl. 15.00-18.00 och lördag kl. 10.00-17.00). Erbjudandet på 15% rabatt gäller endast vid köp på plats, ej via hemsidan eller telefonbokningen.