Öppet hus under höstlovet

Tisdagen den 30 oktober är Stora teatern i Norrköping Halloweenpyntad och full av roliga aktiviteter för både stora och små.

Vid det öppna huset kan besökare till exempel lära sig mer om teaterns spännande historia och verksamhet under en guidad visning, se hur våra maskörer arbetar bakom kulisserna eller botanisera fritt bland fantasifulla teaterkostymer (som dessutom är till salu). Samma dag släpps också teaterns nya bronsabonnemang till försäljning. Fri entré.

Aktiviteter:

• Guidade visningar (se tider nedan)
• Försäljning av kostym och rekvisita
• VIP-visning av sminklogen (endast med biljett)
• Fiska i fiskdammen
• Prova peruker, hattar med mera
• Utställning av teaterkostymer
• Försäljning av bronsabonnemang, presentkort och biljetter

GUIDADE VISNINGAR
Visningarna börjar kl. 16.15, 17.15 och 18.15. Gratis biljetter hämtas i biljettkassan 15 minuter innan start. OBS! Max 20 personer per visning - först till kvarn.

VIP-VISNING AV SMINKLOGEN
Visningarna sker kl. 17.00 samt 18.00 och pågår i 20 minuter. OBS! Max tio personer per visning. Vinnare av biljettävlingen, som nu är avslutad, meddelas inom kort.

BRONSABONNEMANG
Spelåret 2018/2019 lanserar Östgötateatern ett nytt abonnemang – bronsabonnemanget – som ger 20 procent rabatt mot ordinarie biljettpris. Tre föreställningar på stora scenen ingår, däribland vårens stora musikal Rocky Horror Show. Som bronsabonnent väljer man själv vilka speldagar man vill gå och har möjlighet att byta dag kostnadsfritt vid förhinder. Bronsabonnemangen för Norrköping släpps till försäljning den 30 oktober och bronsabonnemangen för Linköping den 31 oktober.

FÖR MER INFORMATION OCH PRESSBILJETTER:
Linda Vidarv, kommunikationschef, 070-356 35 26, linda.vidarv@ostgotateatern.se