Nypremiär - Innan jag fyller 67

Den 18 januari kl.18.00 har föreställningen Innan jag fyller 67 nypremiär i Norrköping. Välkommen att boka en intervju med skådespelarna och regissören Thomas Müller onsdagen den 15 januari kl.15.30. Du är också välkommen att recensera föreställningen.

SPELPERIOD: Norrköping, Stora teatern, 18 januari – 13 februari

PRESSBILDER: Högupplösta bilder finns att ladda ner på www.ostgotateatern.se/press

KONTAKT: Kontakta informations- och marknadschef Linda Hagberg för biljetter eller intervjutider, 011-21 85 21, linda.hagberg@ostgotateatern.se

OM FÖRESTÄLLNINGEN
En komedi om längtan efter närhet, kärlek och sex. Jane är en nyligen pensionerad engelsklärare. Hon är 66 år och har drabbats av panik. Tänk om jag aldrig möter kärleken igen? Hon sätter in en kontaktannons i en litterär tidskrift och hoppas på att det kanske blir förändringen av hennes liv. Och det blir det. Men kanske inte alls som hon tänkt. Genom mötet med olika män i dråpliga och passionerade ögonblick möter hon också sig själv. Pjäsen är historien om kvinnan som tar upp kampen mot fördomar om vad man får och inte får i en ålder av 66. Om hur hennes liv därmed drastiskt förändras. Föreställningen är en dramatisering av den amerikanska Jane Juskas självbiografi.

Av: Jane Prowse efter en bok av Jane Juska
Översättning: Ulricha Johnson
Bearbetning och Regi: Thomas Müller
Scenografi och Kostym: Kirsten Thomsen
Koreografi: Leif Agrér

Ensemblen (roll - skådespelare):
Jane Juska  -  Gunnel Samuelsson
Celia/Janes mor/Städerska/Bibliotikarie/Miss Margaret Mackenzie - Liselott Lindeborg
Nathalie/Taxichaufför/Miss Margaret Mackenzie/Strippa - Karin Oscarsson
Partymannen/Kypare/Jonah/Mr.Rubb/Sidney - Willy Boholm
Partykvinna/Eddie/Janes far/Robert/Mr. Maguire/John - Hans Henriksson
Partykvinna/Danslärare/Andy - Sven Angleflod
Graham/John Ball - Martin Norén

Östgötateatern – Alla östgötars teater!

Östgötateatern är Sveriges största regionteater med vackra teaterhus i Norrköping och Linköping. Repertoaren består av svensk och utländsk dramatik, nyskrivna verk och klassiker. Teatern är också känd för sina musikaler.

Östgötateatern iscensätter årligen ett femtiotal produktioner med 700-1000 föreställningar som spelas för en publik på drygt 100.000 personer. Många av produktionerna ingår i teaterns turnéverksamhet.

Till Östgötateatern hör också ung scen/öst, vars uppdrag är barn- och ungdomsteater. Ung scen/öst har två fasta scener, en i Elsas Hus i Linköping och en i Kulturkammaren i Norrköping.