Ny cirkusturné i Östergötland

Jonglering, svindlande luftakrobatik, spännande balansnummer och roliga överraskningar. På lördag är det premiär för Östgötateaterns nya turnerande familjeföreställning Inget kalas utan knas. Välkommen att bevaka våra föreställningar i länet.

Efter premiären i Åtvidaberg den 4 augusti följer turnéstopp i samtliga kommuner i Östergötland. Med Inget kalas utan knas vill Östgötateatern, förutom att ge publiken hisnande cirkusupplevelser, fortsätta att skapa mötesplatser för olika grupper i samhället och bidra till att stärka sammanhållningen i de lokalsamhällen vi besöker. Efter varje föreställning kommer dessutom Norrköpings Ungdomscirkus att ge barn och unga möjlighet att prova på olika cirkuskonster.

Inget kalas utan knas är en gratisföreställning med fyra professionella cirkusartister; Quentin Bancel, Mikael Lindström, Saara Ahola och Peter Åberg. Föreställningen regisseras av Magali Bancel.

PRESSBILDER: En högupplöst bild finns för nedladdning på ostgotateatern.se/press. Fler bilder publiceras inom kort.
INTERVJUFÖRFRÅGNINGAR:

OM FÖRESTÄLLNINGEN
En energifylld nycirkusföreställning för hela familjen med fyra glada och galna cirkusartister. Jonglering, svindlande luftakrobatik, spännande balansnummer och roliga överraskningar. Håll andan, blunda inte, känn pirret i magen och skratta tillsammans.

Inget kalas utan knas är den fristående uppföljaren till Ŝanĝo – en cirkus på väg, som i fjol sågs av närmare 9 000 personer under sin bejublade sommarturné Östergötland runt. I år består ensemblen av artister från Sverige och Frankrike.

SPELPLAN
4 aug 15.00 Åtvidaberg (Kanonvallens idrottsplats vid Bysjön)
8 aug 16.00 Norrköping (utanför Konstmuseet under Augustifesten)
10 aug 17.30 Finspång (utomhusscenen under festivalen Cirkusslottet)
11 aug 17.30 Finspång (utomhusscenen under festivalen Cirkusslottet)
12 aug 14.30 Finspång (utomhusscenen under festivalen Cirkusslottet)
23 aug 17.00 Linköping (under Linköpings Stadsfest, plats meddelas senare)
24 aug 18.00 Ödeshög (Lysingskolans idrottsplats)
26 aug 15.00 Vadstena (utanför slottet)
28 aug 18.00 Boxholm (utanför simhallen)
30 aug 18.00 Motala (hamnparkeringen)
31 aug 19.00 Mjölby (Stadsparken)
1 sep 16.00 Valdemarsvik (Gusum centrum)
22 sep 15.00 Vadstena (utanför slottet)
23 sep 15.00 Ydre (torget i Österbymo)
29 sep 14.00 Söderköping (Brunnsparken)

Välkommen till DIN TEATER! Vår repertoar består av svensk och utländsk dramatik, nyskrivna verk och klassiker. Vi är också kända för våra musikaler och nycirkus. Östgötateatern är Sveriges största regionteater med vackra teaterhus i både Linköping och Norrköping, samt turnerande verksamhet. Till Östgötateatern hör också ung scen/öst, som har i uppdrag att spela barn- och ungdomsteater. Östgötateatern en del av Scenkonstbolaget i Östergötland AB.