Jakob Eklund och Jacob Ericksson i Kameliadamen. Foto: Markus Gårder

Kameliadamen gästar Norrköping

Vårens gästspel på Östgötateatern är en samtida version av en klassiker om omöjlig kärlek och om att våga leva fullt ut. Idag släpps biljetterna till Kameliadamen, i dramatisering och regi av Sunil Munshi. Föreställningen ges den 23 mars 2023 i samarbete med Riksteatern Norrköping.

I denna nya tolkning av Alexandre Dumas den yngres roman träffar fotbollsfarsan Andreas dragqueenen Marcus. De blir våldsamt förälskade och Andreas beslutar sig för att följa sitt hjärta och lämna fru och barn. Ett beslut som får ödesdigra konsekvenser.

Kameliadamen är en vacker och laddad föreställning fylld av varm humor och gripande möten. Ett drama som ger mod och inte minst en påminnelse om att livet är för kort för att inte levas passionerat.

– Vi är så glada att kunna presentera en samtidsversion av en klassiker med ett tema som aldrig förlorar sin aktualitet, säger Ulla-Britt Eriksson på Riksteatern Norrköping.

Regissören Sunil Munshi har uppmärksammats för sina starkt visuella, avantgardistiska och inte minst humoristiska uppsättningar som rönt stora framgångar på teaterscenen. I rollerna ses Jakob Eklund, Jacob Ericksson och Evamaria Björk.

KONTAKTPERSON RIKSTEATERN NORRKÖPING
Ulla-Britt Eriksson