Allt om min mamma på Östgötateatern

Allt om min mamma, av Samuel Adamson, avslutar säsongen på Östgötateaterns scen i Norrköping och inleder nästa säsong i Linköping.

Allt om min mamma bygger på spanjoren Pedro Almodóvars Oscarsbelönade film från 1999. På Östgötateatern ges den nu i regi av Tereza Andersson och för scenografi och kostym svarar Agneta Skarp.

Rollen som Manuela görs av Stina von Sydow, Esteban spelas av Jakob Tamm och Carina Lidbom gör rollen som Huma Rojo. I övriga roller ses Marika Strand, Jesper Barkselius, Oldoz Javidi, Kyri Sjöman och Stefan Persson.

Pjäsen hade urpremiär på The Old Vic Theatre i London hösten 2007.

Allt om min mamma har premiär på Stora Teatern i Norrköping lördagen den 2 maj och på Stora Teatern i Linköping den 4 september.

informations- och marknadschef

60003 Norrköping