Från vänster: Krister Olsson (Thordénstiftelsen), Marianne Thordén (Thordénstiftelsen), Hans Tiderman (vd Tjörns Sparbank), Mikael Gustafsson (vd Orusts Sparbank), Leif Berndtsson (Thordénstiftelsen), Anna-Lena Edvardsson (vd Sparbanken Tanum)

Ett hållbart Bohuslän - nytt hållbarhetsprojekt med Orusts Sparbank

Orusts Sparbank lanserar tillsammans med Thordénstiftelsen och Arwidssonstiftelsen satsningen Ett hållbart Bohuslän - ett initiativ där 400.000 kronor i extra stöd kommer att delas ut till föreningar i Orust kommun som har ett projekt som på något sätt kan kopplas till FN:s 17 globala mål.

Ett hållbart Bohuslän är ett gemensamt initiativ där Orusts Sparbank, Sparbanken Tanum, Tjörns Sparbank, Thordénstiftelsen och Arwidssonstiftelsen totalt sätter av 1,2 miljoner kronor som kommer att delas ut under 2024.

Arbetet med initiativet drar igång direkt efter nyår och vi hoppas att många av våra föreningar här på Orust kommer till informationsträffen om Ett hållbart Bohuslän på Orusts Sparbank i Henån den 16 januari.

Här kommer initiativet presenteras, vad det innebär, hur projekten ska kopplas till de globala målen och förhoppningsvis ge svar på alla frågor som dyker upp.

Man kommer sedan kunna lämna in sina ansökningar för 2024 under perioden 24 januari-24 mars och beslut tas i slutet av april.