Utveckling av vandringen i Orsa Grönklitt

Utveckling av vandringen i Orsa Grönklitt

Vi i Orsa Grönklitt är stolta över att kunna meddela att vi nu satsar på att förbättra och utveckla våra vandringsleder. Vi arbetar intensivt med att uppdatera befintliga leder och skapa nya spännande rutter som tar våra gäster genom den fantastiska naturen runt omkring anläggningen. Detta arbete pågår för fullt och omfattar både fysiska förbättringar och interna utbildningar för vår personal.

Utveckling av vandringsleder
Just nu är vår personal ute i fält och bygger spänger, trimmar lederna och skapar nya fikaplatser och utsiktsplatser runt Rädsjön. Vi ser till att våra gäster får en minnesvärd upplevelse när de vandrar genom våra natursköna områden.

Intern utveckling och utbildning
Samtidigt som vi utvecklar våra leder arbetar vi också med intern kompetensutveckling inom personalgruppen. Fredrik Byström, som vanligtvis kör spårmaskin under vintern, är sommartid engagerad i att bygga och förbättra våra vandringsleder. Han samarbetar nära med Tomas Bredberg, som är ansvarig för Längdcentrum i Orsa Grönklitt. Tillsammans har de besökt andra anläggningar runt om i Dalarna och deltagit i utbildningar inom miljö och ledbyggande.

"Det har varit mycket intressant att besöka andra anläggningar och se hur de arbetar. Samtidigt är jag glad att inse att vi faktiskt har kommit riktigt långt med vandringen i Orsa Grönklitt när det kommer till både miljö och skyltning. Vi är stolta över vad vi har åstadkommit och ser fram emot att fortsätta utveckla våra leder," säger Tomas.

Med denna satsning strävar vi efter att ge våra gäster en ännu bättre upplevelse och skapa en destination som är lika attraktiv på sommaren som på vintern. Vi ser fram emot att färdigställa arbetet och inviga de nya lederna, och vi hoppas att våra gäster kommer att uppskatta de nya möjligheterna att upptäcka naturen i Orsa Grönklitt.