MTB-läger för tjejer i Orsa Grönklitt!

MTB-läger för tjejer i Orsa Grönklitt!

Vi är glada att kunna presentera en spännande nyhet för sommaren 2024: Vårt första MTB-läger för tjejer! Efter tre framgångsrika vintrar med vårt populära längdläger för tjejer, tar vi nu nästa steg och erbjuder ett läger för tjejer som är nybörjare inom MTB-cross country.

Lägret är utformat för att ge deltagarna en fantastisk start på sin MTB-resa. Tillsammans med våra erfarna instruktörer kommer de att få möjlighet att förbättra sin cykelteknik, utmana sig själv på våra stigar och leder, samt få värdefulla tips och råd. Men det är inte allt! Vi har planerat massor av härliga aktiviteter runt omkring, inklusive ett träningspass i vårt gym, ett avslappnande besök på vår bastuflotte, god mat på våra restauranger och mycket mer. Det blir också gott om tid för socialt umgänge och att lära känna de andra tjejerna på lägret.

Wilma Fjordell, instruktör på Längdcentrum i Orsa Grönklitt, berättar: "Idén till MTB-lägret föddes efter årets framgångsrika skidläger för tjejer. Vi har länge velat arrangera egna läger och det är fantastiskt att se det bli verklighet. Vårt skidläger har inte bara varit uppskattat för sina roliga träningspass, utan också för den tid som deltagarna har fått till att umgås och lära känna varandra."

Vi ser fram emot att välkomna deltagarna till vårt nya MTB-läger och ge dem ett härligt äventyr med gemenskap och nya färdigheter. Åldersgränsen för deltagande är 18 år, men ungdomar från 16 år är också välkomna om målsman bor med i stugan.