Andra upplagan av Orsa GRVL – en spektakulär grusvägstävling i hjärtat av Dalarna

Orsa Grönklitt och CK Uven välkomnar cyklister från hela landet till den andra upplagan av Orsa GRVL. Arrangemanget går av stapeln den 3 augusti, med start och mål i det natursköna Orsa Grönklitt.
Orsa GRVL är ett cykellopp som erbjuder deltagarna en möjlighet att utforska Dalarnas orörda landskap. Loppet bjuder på en rutt som sträcker sig genom de djupa skogarna i Orsa Finnmark. Starten går i Orsa Grönklitt och sedan tar sig deltagarna genom skogen till Näckådalen och Untorp, innan det slingrar sig tillbaka till startpunkten.

Loppet inkluderar två distanser: ca 92 km med 1 565 höjdmeter och ca 59 km med 970 höjdmeter, vilket gör det till ett äventyr lika mycket som en tävlingsutmaning. Banans längd fastställs närmare loppet. Längs med banan finns två vätskekontroller, men tävlande uppmuntras att ta med egen dryck och tilltugg för att säkra sin energiförsörjning under hela sträckan.

Det finns två klasser, motion herr och dam. Åldersgränser är satta till minst 16 år för den längre distansen och 14 år för den kortare. Yngre deltagare är välkomna i sällskap av en vuxen.
Efter loppet väntar efterloppsmat för alla deltagare, en perfekt avslutning på en utmanande dag.

”Vi ser fram emot att arrangera ytterligare en GRVL tävling i Orsa Grönklitt. Förra året som var premiär år, blev väldigt lyckat och vi tog emot många nöjda cyklister vid målgången,” säger Malin Nordin, arrangemangsledare CK Uven.

Vi ser fram emot att välkomna nya och återkommande cyklister till Orsa GRVL och är övertygade om att tävlingen kommer att bli en minnesvärd upplevelse för alla.
För mer detaljerad information och anmälan, besök www.svenskalag.se/ckuven,eller kontakta Malin Nordin, arrangemangsledare på 070-425 87 03.