Nyrenoverade Limbygården välkomnar gäster till en unik upplevelse

Nyrenoverade Limbygården välkomnar gäster till en unik upplevelse

Limbygården, en av våra mest älskade stugor, har genomgått en renovering och är nu redo att välkomna gäster igen!

Limbygården förenar traditionellt dalahantverk med modern touch och erbjuder en unik blandning av komfort och kultur. Med plats för hela 24 gäster är Limbygården den perfekta platsen för större sällskap som vill njuta av gemenskap och avskildhet på samma gång. Stugan som är på två våningar är idealisk för grupper, företag, släktträffar, högtidsfiranden, bröllop, träningsläger samt för flera familjer som vill vistas tillsammans.

Renoveringen av köket och matsalen har tillfört ännu mer dalacharm till stugan. Gästerna kan nu njuta av måltider i en miljö som reflekterar regionens rika kulturarv, samtidigt som de har tillgång till moderna bekvämligheter. Limbygården erbjuder även en bastu och relax-avdelning, perfekt för avkoppling efter en dag fylld med aktiviteter.

Med pister, längdspår och cykelleder precis utanför dörren samt promenadavstånd till Toppstugan, är Limbygården en perfekt plats för dem som vill uppleva naturen men samtidigt bo bekvämt. Vi strävar efter att våra gäster ska känna sig som hemma i Dalarna, med färger och inredning som skapar en avkopplande och naturnära atmosfär.

Och vi stannar inte här – fler delar av Limbygården kommer att renoveras under hösten för att ytterligare förbättra gästupplevelsen. Vi ser fram emot att välkomna både gamla och nya gäster till Limbygården, en pärla i hjärtat av Dalarna och Orsa Grönklitt.