Sveriges favoritdipp får krispig chipskompis

Sveriges favoritdipp får krispig chipskompis

OLW:s populära dippmix Fresh Island har inspirerat chipsutvecklarna på OLW. I höst kommer ett nytt chips med smaken Fresh Island Garlic. Chipsen har den välkända smaken från dippmixen med lite bonus av krämig vitlökssmak

Stockholm, 22 augusti: OLW Fresh Island dippmix är en mångårig favorit i OLW:s dippsortiment. Dippmixen är nummer två på OLW:s topplista över bäst säljande dippmixer. I höst har chipsjätten tagit inspiration från folkets omtyckta dippmix till ett av de nya potatischipsen: Fresh Island Garlic. Chipsen är kryddade med den välkända smaken från dippmixen men nu bland annat med ännu tydligare, krämig vitlökston.

- Vi har en fantastisk smakkombination i vår folkkära dippmix OLW Fresh Island. Detta tyckte vi var kul att göra ännu mer gott av! Vi vet även att våra konsumenter gärna dippar ”ton i ton”, alltså kombinerar chipssmak med samma dippsmak. Så nu kan man göra det med ytterligare en favorit från OLW, säger Sofia Johard, Produktchef OLW.

Utöver nya OLW Fresh Island Garlic-chipsen kommer i höst även nyheten Rosépeppar & Lime. Finräfflade potatischips med unik smak av syrlig lime och kryddig rosépeppar.

Chipsen väger 275 gram och lanseras under vecka 34.

Fresh Island Garlic kommer även i 175g.

Orkla Confectionery & Snacks Sverige AB är marknadsledare inom kex och snacks med välkända och starka varumärken som till exempel OLW, Naturchips, cheez doodles, Göteborgs Kex, Ballerina, Singoalla och Brago. Sedan 2017 ingår även lakritsvarumärket Panda i Orkla Confectionery & Snacks Sveriges portfölj.