Saltiner lanserar kexigt snacks

Saltiner lanserar kexigt snacks

Klassikern Saltiner, på vår ostbricka sedan 1965, kommer med en ny spännande produkt, Saltiner Snacks. Det är små runda krispiga kex som är smaksatta med salt och gärna äts som de är, eller tillsammans med ost eller dippa.

En av de tydligaste trenderna just nu är att äta bakade salta kex som snacks. Internationellt är detta ett starkt växande beteende och en trend som även slår igenom i Sverige. Många vill ha alternativ till de klassiska snacksprodukterna till fredagsmyset. Saltiner Snacks passarutmärkt både som tilltugg till  drinken och som kex på ostbrickan.

− Vi ser ett ökat intresse för salta produkter generellt och tror mycket på vår nya snacksprodukt. Lanseringen av Saltiner Snacks görs för att möta en yngre målgrupp som gillar snacks gjorda på bakade kex, säger Maria Berggren, produktchef.

Saltiner Snacks finns i butik och kostar ca 16 kr.

Saltiner Original får ny kostym

Saltiner har varit en trotjänare på ostbrickan i snart 50 år och ett av Sveriges mest sålda salta kex. Nu får den en mer modern och fräsch förpackning i samband med att den relanseras. Den goda smaken är densamma som tidigare.

Det spröda, lättsaltade kexet passar utmärkt till olika ostar. Saltiner är speciellt populära till nyår, påsk, midsommar, kräftskivanoch halloween – högtider då man gärna firar genom att umgås över en  ostbricka.

Saltiner Original finns i butik och kostar ca 16 kr.

Högupplösta bilder kan laddas ned på http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/goteborgskex

För mer information kontakta:

Maria Berggren, produktchef Göteborgs Kex, tel +46 733 30 10 95,
e-post maria.berggren@goteborgskex.se,
Nicklas Sjöqvist, informationschef Göteborgs Kex, tel +46 708 17 41 00,
e-post nicklas.sjoqvist@goteborgskex.se

Om Göteborgs Kex

I över hundra år har svenska folket njutit av kex och kakor från Göteborgs Kex. 1888 började kexbageriets förföriska dofter sprida sig över området kring Nordre älv i centrala Kungälv. Sedan 1994 ingår Göteborg Kex i norska Orklakoncernen och bageriet producerar nu kakor och kex till såväl våra norska som finska grannar under varumärkena Saetre Kjeks och Kantolan. I dag arbetar runt 500 skickliga medarbetare med att förse svenska folket med ett 30-tal kex- och kakfavoriter, bland andra Ballerina, Göteborgs Bageriets Bästa, Göteborgs Utvalda, Guld Marie, Singoalla, Smörgåsrån, Brago, Kung Oscar Pepparkakor med flera. www.goteborgskex.se