Premiär för Risifrutti® Guld och Risifrutti® Lättsockrad

Premiär för Risifrutti® Guld och Risifrutti® Lättsockrad

Nu lanseras två nya varianter av Risifrutti, ett av landets populäraste mellanmål. Risifrutti Guld är för livsnjutaren som vill lyxa till det med ett krämigt och fruktigt mellanmål. Frisk och lite nyttigare är den andra nyheten, Risifrutti Lättsockrad, som innehåller lite mindre socker.

Det är trendigt med mellanmål. I Sverige säljs till exempel 40 miljoner bägare årligen bara av Risifrutti. Idag vill konsumenterna att maten ska vara hälsosam, bekväm att laga och njutningsfull.

- Risifrutti Guld är ett riktigt välsmakande mellanmål med äkta vaniljstång och fyllig fruktsås och friska Risifrutti Lättsockrad passar perfekt för den som önskar ett mellanmål med lite mindre socker, säger Carolin Erlich, senior brand manager för Risifrutti.

Nya Risifrutti Guld är ett mellanmål för den verklige livsnjutaren, som ser ett enkelt och snabbt tillagat mellanmål som något mer än att bara ett sätt att ladda batterierna. Den fylliga sylten med smak av jordgubb eller hallon passar den extra krämiga risblandningen perfekt.

Samtidigt är hälsotrenden stark och många vill fortfarande inte få i sig för mycket socker. Men motståndet mot tillsatser, såsom konstgjorda sötningsmedel, växer - dagens konsumenter vill ha naturliga och ärliga produkter. Lättsockrad innehåller inget konstgjort sötningsmedel utan sötas naturligt och har sortimentets lägsta sockerhalt.

­- Risifrutti lanserades 1993 och äts idag av alla mellan 5 och 75 år. Varumärket är med 30 marknadsandelar landets starkaste mellanmålsvarumärke. Nu satsar vi vidare med Risifrutti Guld och Risifrutti Lättsockrad som vi tror mycket på, säger Carolin Erlich.

Produktinformation Risifrutti® Lättsockrad

Risifrutti Lättsockrad finns i smakerna Jordgubb och Hallon/Persika och har en sänkt sockerhalt med 30 procent i förhållande till Risifrutti Original. En förpackning väger 165 gram, har en fetthalt på 3,5 gram och priset kommer att vara ca 8 kronor för en förpackning.

Produktinformation Risifrutti® Guld

Risifrutti Guld finns i smakerna Jordgubb och Hallon och har en extra krämig risblandning. Priset kommer att vara ca 10.50 kronor för en förpackning.

Näringsvärden per 100 gram:

Risifrutti® Lättsockrad:
Kcal 110, fett 3,5 g, kolhydrat 17 g, totalt socker 8 g, tillsatt socker 4,2 g och fiber <1 g.

Risifrutti® Guld:
Kcal 150, fett 6 g, kolhydrat 22 g, totalt socker 11 g, tillsatt socker 8,3 g och fiber <1 g.

För mer information kontakta:

Carolin Erlich, senior brand manager Risifrutti, +46 733 184 194, +46 413 654 14, carolin.erlich@procordiafood.com
Helena Giertz, informationsdirektör Procordia Food, +46 413 654 41, +46 70 608 00 53, helena.giertz@procordiafood.com