Orkla Foods Sverige stöttar flyktingboende

Orkla Foods Sverige stöttar flyktingboende

Orkla Foods Sverige fortsätter att engagera sig i flyktingkrisen. I söderort i Stockholm öppnade i dagarna ett korttidsboende för barnfamiljer på flykt. Boendet drivs av Stockholms Stadsmission och Orkla Foods Sverige bidrar med det man kan bäst – mat.

I september meddelade Orkla Foods Sverige att man genom att stötta Rädda Barnen hoppas hjälpa framför allt barn på flykt. Nu väljer företaget att även bidra till ett nyupprättat korttidsboende, där flyktingfamiljer som ännu inte har sökt asyl i Sverige kan få hjälp, förnödenheter och trygghet.

– Flyktingsituationen är så omfattande att vi ibland kan känna oss maktlösa. Men vi på Orkla Foods Sverige tror verkligen att vi kan göra skillnad. Mat är ett basalt behov som vi med glädje ska hjälpa Stockholms Stadsmission att förmedla till de drabbade, säger Patrik Andersson, vd på Orkla Foods Sverige.

På Stockholms Stadsmission är man tacksam för allt stöd som ges från företag, organisationer och privatpersoner. Anne Lunde Dinesen, Projektledare för matcentralen på Stockholms Stadsmission, skriver i ett mail till de som har bidragit:

– Ett stort och varmt tack till er som på kort varsel ställde upp i samband med att vi startade vårt nya korttidsboende för barnfamiljer på flykt. Ert engagemang är ovärderligt!

Ditt företag kan också hjälpa

Besök Stadsmissionens hemsida för att läsa om vad både privatpersoner och företag kan göra för att hjälpa!