OLW väljer att hylla vardagshjälten i ny reklamfilm

OLW väljer att hylla vardagshjälten i ny reklamfilm

Det spelar ingen roll vem du är eller vad du gör. OLW tycker du är värd att uppmärksammas och hyllas varje dag av ingen annan anledning än att du klarat din vecka. Nu är det dags för fredagsmys 2.0.

OLW flyttar ut från vardagsrummet och släpper ny reklamfilm på temat fredagsmys. Det är den största reklamsatsningen sedan 2009 då OLW blev fredagsmys med hela svenska folket. Under högtidliga former lyfter snackföretaget fram den vanliga människan i en 45sekunder lång reklamfilm. Reklamfilmen bygger på människor i vardagliga miljöer med bilder som är ljussatta för att lyfta fram det som är viktigt – människan.

- 2009 letade vi efter ett ord som på ett enkelt sätt kunde förklara den positiva känslan av gemenskap, trygghet och avkoppling. Det blev början på ”fredagsmyset”. Nu vill vi uppmärksamma människan och fokusera på det lilla. Det finns många små bra saker som händer i livet och under en vanlig arbetsvecka. OLW vill säga tack, du klarade din vecka. Nu är du värd ditt fredagsmys med dina nära och kära, säger Marcus Thollin, Marknads – och Innovationsdirektör Orkla Confectionery & Snacks Sverige.

Bakom reklamfilmen står Åkestam.Holst samma byrå som lanserade Fredagsmys-filmen 2009. De använder gärna humor och här skapas den genom kontraster. I reklamfilmen hyllas det lilla: läxläsning, matlagning och skolorientering allt till svängig gospelkör. Kören i reklamfilmen är medlemmar ur Tensta Gospel Choir. Men ta det lugnt allt är inte ändrat. OLW har valt att behålla delar av sin så populära fredagsmyslåt.

Reklamfilmen börjar sändas onsdag den 20 maj.