OLW tar fredagsmyset till nästa nivå – nu kommer superchipsen

OLW tar fredagsmyset till nästa nivå – nu kommer superchipsen

Det finns mys och så finns det supermys. Hittills har det bara funnits chips men nu lanseras OLW Superchips, ett större chips som inte snålar med vare sig smak eller krispighet. OLW Superchips kommer i Sveriges mest populära smaker, Sourcream & Onion och Grill.

OLW Superchips är grovt räfflade chips med extra mycket krydda. De kommer i de populära smakerna Sourcream & Onion och Grill. Chipsen friteras i solrosolja och för att uppnå maximal krispighet så har man skurit extra tjocka skivor av potatisen. Inför lanseringen har OLW också utvecklat nya fylligare kryddblandningar.

- Inom det här snacksegmentet har framtagandet av nya produkter oftast handlat om nya smaker på chips.  Med OLW Superchips har vi istället helt och hållet valt att fokusera på chipsets kärnegenskaper, det vill säga smak och konsistens. Vi har skurit extra tjocka skivor av potatisen och kryddat ordentligt säger Maria Leifland, produktchef på OLW.

- OLW Superchips är ett chips för livsnjutaren som bara unnar sig det bästa till ett riktigt supermys. OLW Superchips kan liknas vid det överkryddade chipset man ibland kan hitta i vanliga påsar och som alla runt chipsskålen slåss om, säger Maria Leifland.

Kontakt

Maria Leifland, produktchef OLW, 08- 580 078 22, 076-5407822, maria.leifland@olw.se
Marcus Thollin, marknadschef OLW, 08-564 618 57, 070-4197768, marcus.thollin@olw.se

Om OLW
OLW Sverige AB är marknadsledare på den svenska snacksmarknaden, som idag omsätter nästan 3 miljarder konsumentkronor.

Under varumärket OLW tillverkar, säljer och marknadsför vi snacksprodukter inom segment som nötter, chips, ostsnacks, popcorn och dipmixer. I sortimentet finns marknadens största produkt - cheez doodles. OLW:s huvudkontor med försäljnings- och marknadsavdelning finns i Solna och fabrik i Filipstad. Företaget omsätter drygt 700 miljoner kronor och har ca 225 anställda, varav ca 75 personer inom marknad och försäljning. OLW ingår i Orkla-koncernen, som är den största leverantören av märkesvaror till dagligvaruhandeln i Norden. Göteborgs Kex, Abba Seafood och Procordia Food är systerbolag inom Orkla-koncernen. Sedan 2005 har OLW och Göteborgs Kex ett nära samarbete via gemensam säljkår. Mer info om OLW hittar Du på vår hemsida: www.olw.se