Nyhet från Paulúns– Nyttig och spännande supergröt för en bra start på dagen

Nyhet från Paulúns– Nyttig och spännande supergröt för en bra start på dagen

Gör plats på frukostbordet! Nu lanserar Paulúns en Supergröt fullproppad med nyttigheter för en bra start på dagen.
– Frukosten är ett av de viktigaste målen på dagen. Med Paulúns Supergröt blir frukosten både nyttig och njutbar, säger Maria Tilly, Marknadschef på Procordia.

Paulúns tar ännu ett steg in på frukostbordet och lanserar nu en färdig grötmix med massa nyttigheter samlade i en förpackning. Supergröten kommer i de spännande smakerna Blåbär & Hallon med solrosfrön & linfrön och Äpple & Kanel med korngryn & dinkel. För den som önskar extra protein erbjuds även smaken Tranbär, hasselnötter & mandel. Paulúns Supergröt har inget tillsatt socker och innehåller enbart naturliga råvaror utan tillsatser.

– Havregrynsgröt har länge varit en nyttig och traditionell frukost i de svenska hushållen. Med Paulúns Supergröt moderniserar vi frukostgröten med spännande smaker och välbalanserade blandningar av nyttiga gryn, nötter, frön, superbär och kryddor, berättar Maria Tilly.

Paulúns Supergröt kommer i förpackningar à 500 gram och kokas enkelt med vatten eller tillagas i mikrovågsugn. Rekommenderat butikspris är cirka 40 kronor.

Paulúns är ett varumärke för hälsosam mat och dryck. Filosofin är att erbjuda mat som är både nyttig och god, av råvaror med så bra näringsvärde som möjligt och utan onödiga tillsatser. Bara bra mat helt enkelt!

Pressbilder kan laddas ner på www.procordiabild.com
Läs mer om Paulúns Supergröt, näringsinnehåll och ingredienser på www.procordia.se

För ytterligare information, kontakta:
Maria Tilly, Marknadschef, Procordia.
Tel: 0768-58 32 66, e-post: maria.tilly@procordia.se

Nicklas Sjöqvist, Presschef, Procordia.
Tel: 0708-17 41 00, e-post: nicklas.sjoqvist@procordia.se