Ny stjärnformad ostbåge sprider stjärnglans till fredagsmyset

Ny stjärnformad ostbåge sprider stjärnglans till fredagsmyset

Lagom till nyår lanserades OLW cheez starz – en ny stjärnformad ostbåge med cream cheese och cheddar. OLW cheez starz har en ny form, en ny smak och kommer sprida stjärnglans till årets alla fester och fredagsmys. Över 300 000 påsar cheez starz levererades till svenska butiker inför nyår.

Cheez doodles, Sveriges mest älskade ostbåge, har fått en ny kompis. De nya stjärnorna på marknaden heter OLW cheez starz. Cheez starz är något syrligare i smaken och ger en mild, rund smakkombination av välbekanta och populära ostar – cream cheese och cheddar. OLW:s nya stjärnor är spröda i konsistensen och smälter lätt i munnen. Stjärnformen skapar en festlig stämning, och passar perfekt både till fest och till fredagsmys.

Originalet OLW cheez doodles har tillverkats i Filipstad sedan 1968 och är i dag den bäst säljande snacksartikeln i Sverige. Det säljs runt tio miljoner påsar om året, vilket är en påse var tredje sekund.

– Svenska folket älskar ostsnacks och vi är glada att nyheten presenterades just till nyår. Nyårsveckan är nämligen den veckan då det säljs mest snacks i landet, omkring 4 miljoner påsar, vilket är en ökning på 25 procent jämfört med en vanlig vecka, säger Charlotte Siljebrand Nisses, marknadschef på OLW.

OLW har i dagsläget nio stycken ostsnacks i flera former och smaker. OLW cheez starz blir det senaste tillskottet i cheezfamiljen.

OLW cheez starz finns i utvalda butiker redan den 19 december.

Pris per påse: ca 19 kronor
Vikt: 220 gram

För mer information, vänligen kontakta:
Charlotte Siljebrand Nisses, marknadschef OLW, 08–578 718 28, 070–419 77 28, charlotte.siljebrand.nisses@olw.se

Orkla Confectionery & Snacks Sverige AB är marknadsledare inom kex och snacks med välkända och starka varumärken inom respektive kategori. Bolaget har 700 medarbetare och en omsättning på över en miljard. Huvudkontoret ligger i Solna och företagets anläggningar finns i Filipstad (snacks), Kungälv (kex/kakor) och Nöbbelöv (potatislager). Bolaget är en del av den norska börsnoterade Orkla-koncernen, som är den största leverantören av märkesvaror till dagligvaruhandeln i Norden.
Bolagets portfölj omfattar många av Sveriges mest älskade varumärken, som till exempel OLW, Svenska Naturchips, Cheez Doodles, Göteborgs, Ballerina, Singoalla, Brago m.fl.