Nötter ger energi i nytt sötsalt snacks

Svenskarna har verkligen tagit nöttrenden till sina hjärtan. Förra året ökade försäljningen av nötter med hela 40 procent i Sverige. Nu lanserar OLW en ny nötmix som passar bra när energidepåerna snabbt behöver fyllas på. - Det finns en efterfrågan på snacks som passar att äta mellan målen. Många lever i dag ett liv med tidsbrist och behovet att fort få i sig något som piggar upp känns igen hos många. Det kan vara på väg till mötet, efter träningen eller kanske i bilen. Då passar vår nya nötmix OLW Minimellan perfekt, säger Marcus Thollin, marknadschef på OLW. OLW Minimellan har en bas av jordnötter och cashewnötter som blandas med olika frukter och bär i tre olika varianter. Blandningen av sött och salt är en klassisk kombination. I OLW Minimellan står nötterna för det salta och frukter som till exempel papaya, tranbär, blåbär, mango och guava ger sötman. – Att äta OLW Minimellan kan också vara en bra ursäkt för att få en skön paus i vardagen då ett tillfälle att njuta ett par ögonblick dyker upp, säger Marcus Thollin. Intresset för nötter och olika nötblandningar har vuxit stort i Sverige under senare år. Under förra året ökade försäljningen av nötter med hela 40 % i Sverige. Förut åt svenskarna salta jordnötter till helgen och hasselnötter vid jul. Nu använder man nötter både till vardags och till fest. Nötter äts som snacks, används i matlagning och även som ett snabbt och gott mellanmål. Produktfakta OLW Minimellan förpackas i en liten påse som är lätt att stoppa i fickan. En påse innehåller 70 gram och kostar ca 14:50 kr. OLW Minimellan finns i butik från slutet av maj. Minimellan finns i tre smaker: Nöt- och bärmix med jordnötter, cashewnötter, tranbär, ananas och blåbär. Nöt- och fruktmix med jordnötter, cashewnötter, ananas, papaya, mango och guava Nöt- och russinmix med jordnötter, cashewnötter, honungsrostade nötter och russin. Produktbilder finns att ladda ner på www.olw.se För mer information kontakta gärna: Åsa Scherling, PR-ansvarig OLW, 0706-08 02 24, asa.scherling@procordiafood.com Marcus Thollin, marknadschef OLW, 0704-19 77 68