Kristina Fransson tillträder som Supply chain-direktör i Orkla Foods Sverige

Kristina Fransson tillträder som Supply chain-direktör i Orkla Foods Sverige

Från och med den 1 december 2016 är Kristina Fransson ny direktör för supply chain inom Orkla Foods Sverige och ingår därmed i Orkla Foods Sveriges ledningsgrupp.

– Jag brinner för människor, mat och förbättringar – i den här rollen kommer jag att tillsammans med alla våra medarbetare, få stort utrymme att utveckla och förbättra supply chain inom Orkla Foods Sverige, säger Kristina Fransson.

Kristina Fransson har lång erfarenhet från livsmedelsbranschen, bland annat som fabrikschef inom både Orkla och Unilever.

– Svensk livsmedelsproduktion står inför stora utmaningar, vilket gör att vi måste fortsätta stärka effektiviteten i våra fabriker och hela försörjningskedjan, samtidigt som vi utvecklar framtidens fabriker och processer där vi höjer takten i innovationer och blir mer snabbrörliga, säger Kristina Fransson.

Hennes främsta uppdrag kommer vara att frigöra supply chain-organisationens potential genom att sätta riktning, utveckla ledarskapet inom organisationen, garantera en hög leveranssäkerhet och tillsammans med övriga delar av företaget säkra en hållbar och lönsam tillväxt.

– En mycket viktig del i vår konkurrenskraft handlar om vår närhet till marknaden och vår förmåga att vara lokala, transparenta och ansvarstagande i allt från råvaror till recept och transporter. Jag är därför väldigt glad över att Kristina nu ingår i vår ledningsgrupp och övertygad om att hon med sin erfarenhet och initiativförmåga kommer göra stora avtryck, säger Henrik Julin, vd på Orkla Foods Sverige.

Orkla Foods Sverige tillagar mat och dryck i Sverige med kärlek och omtanke om människor, hav och land. Våra varumärken är Abba, Kalles, Felix, BOB, Frödinge, Ekströms, Risifrutti, Grandiosa, Önos, Mrs Cheng's, Kung Gustaf, Fun Light, Grebbestads, JOKK, Den Gamle Fabrik, Ejderns, Svennes, Hållö, Lucullus, Krögarklass, Limfjord, Anamma, Liva Energi och Paulúns.