Hälsotrenden håller i sig: Paulúns presenterar nya nyttigheter

Hälsotrenden håller i sig: Paulúns presenterar nya nyttigheter

Hälsotrenden är fortsatt stark 2015. Inte minst märker man det på Orkla Foods Sverige, där varumärket Paulúns växer så att det knakar. Nu introducerar företaget två helt nya koncept på marknaden: Paulúns Ugnsrostad Supermüsli och Paulúns Superflingor Special.

Flingor är hetare än någonsin. Det rapporterar Butikstrender i en trendspaning för 2015*. Och det ska vara hälsosamt och naturligt. Efterfrågan välkomnas på Orkla Foods Sverige, där flera nyheter inom cerealier nu lanseras: två sorters ugnsrostad Supermüsli och två nya varianter av Specialflingor.

- Vi märker ett kraftigt ökat intresse bland konsumenter för produkter med hälsomervärden och det vill vi självklart erbjuda dem. De nya produkterna från Paulúns är fiberrika, innehåller bara naturliga råvaror och har inget tillsatt socker. Det går också i linje med vår egen strategi, att sätta ett hälsosamt liv i fokus. Samtidigt gör vi aldrig avkall på smaken – det ska smaka riktigt gott, säger Nina Sandström, marknadschef på Orkla Foods Sverige.

De nya produkterna från Paulúns, Paulúns Ugnsrostad Supermüsli och Paulúns Superflingor Special, finns i butik från vecka 4.

HÄLSA I FOKUS I FRUKOSTHYLLAN

Segmentet hälsa inom frukostcerealier fortsätter att växa starkt. Paulúns driver marknaden och ökar med +29%. (Källa: AC Nielsen 2014)

PRODUKTFAKTA

Paulúns Superflingor Special

Spröda specialflingor med endast naturliga  råvaror, utan tillsatt socker.
- Naturell (375 g)
- Hallon & Tranbär (320 g)
Pris i butik: ca ca 39 kr (Naturell), ca 44 kr (Hallon & Tranbär)

Paulúns Ugnsrostad Supermüsli
Ugnsrostningen höjer smakerna och doften samt gör den härligt knaprig. Med naturliga råvaror och chiafrön, utan tillsatt socker.
- Rabarber, Hallon & Mandel
- Björnbär, Kardemumma & Macadamianötter
Pris i butik: ca 43 kr

Lansering: vecka 4 2015