Förändringar i Abba Seafoods ledning

VD Jonny Hoffman lämnar på egen begäran befattningen som VD i Abba Seafood. Till ny VD har utnämnts Paul Jordahl, som idag är Abba Seafoods marknadsdirektör. Jonny Hoffman har varit anställd i Abba Seafood i 15 år, varav de tre senaste åren som VD. Han kommer nu att fortsätta sin karriär utanför Orkla koncernen. ”Under Jonny Hoffmans ledning har Abba Seafood lyckats med att sänka sina kostnader och ökat effektiviteten. Köpet av AB Hållöfisk har stärkt Abba Seafood och öppnar intressanta möjligheter för bolaget. Jag framför ett stort tack till Jonny för hans mångåriga insats och starka engagemang i Abba Seafood och jag önskar honom lycka till med sina framtida utmaningar”, säger Dag J Opedal. Paul Jordahl anställdes som marknadsdirektör i Abba Seafood i januari 2004. Paul, som är 43 år, är utbildad civilekonom. Han har tidigare arbetat inom Kraft Foods, bl. a som VD för Estrella och Category Director i Kraft Nordic. Paul Jordahl kommer även fortsättningsvis inneha det operativa ansvaret för marknad och innovation i Abba Seafood. Mikael Aru är sedan april 2003 VD i Procordia Food. Han kommer att fortsätta i den befattningen parallellt med sitt nya ansvar som styrelseordförande i Abba Seafood. Mikael Aru har lång internationell erfarenhet inom livsmedelsbranschen, där han innehaft flera ledande befattningar inom Nestlé och Kraft Foods. Förytterligare information var vänlig kontakta; Jonny Hoffman, VD Abba Seafood, 031-701 44 00 Paul Jordahl, Marknadsdirektör Abba Seafood, 031- 701 44 00 Pernilla Börjesson, Informationsansvarig Abba Seafood, 0705- 57 92 40