Danstävling med FUN Light i sommar

Sveriges populäraste lightdryck, FUN Light, samarbetar med dansare kända från Let’s Dance i sommar. I juli ger man sig ut med en specialdesignad brandbil märkt ”Törstsläckare på väg” och arrangerar FUN Light danstävlingar på sju sommarplatser i Sverige. - Dans är en trendig, kul och social träningsform som vi tycker passar bra med vad FUN Light står för, säger Helena Giertz, informationsdirektör Procordia Food/FUN Light. FUN Light har varit i Göteborg, Halmstad, Falkenberg och Båstad. Nu är det Visby, Östersund och slutligen Stockholm som gäller. Alla som vill får komma och dansa och delta i tävlingen om danslektioner med Helena Fransson och Tobias Wallin kända från Let’s Dance. Juryn består av professionella dansare, som åker runt till de olika platserna med FUN Lights specialdesignade brandbil märkt ”Törstsläckare på väg”. Självklart bjuder man på FUN Light. Det är inte första gången som FUN Light arrangerar event med dans och samarbetar med dansare kända från Let’s Dance. I våras arbetade man tillsammans med, bl a Carin Da Silva och höll salsaklasser på gymkedjan SATS lokaler i bla Stockholm, Göteborg och Malmö. - Det var tydligt att dans är hett just nu. Intresset var jättestort och klasserna blev fullbokade direkt. Därför känns det rätt att fortsätta med danstemat, säger Helena Giertz. Sommarens nya smak av FUN Light är Tropical Fruits. Den lanserades i februari 2006 och har redan lyckats bli den mest populära smaken. Turnéschema finns som bifogad Pdf. Helena Giertz, informationsdirektör Procordia Food, 0706-08 00 53, helena.giertz@procordiafood.com Procordia Food AB är ett av Sveriges största livsmedelsföretag. Företaget hade 2005 en omsättning på 3 miljarder kronor och har 1 400 anställda. Procordia Food utvecklar, tillverkar, marknadsför och säljer produkter under en rad starka varumärken som Felix, Ekströms, Önos, BOB, Risifrutti®, FUN Light och Grandiosa. Produktion sker vid företagets fabriksanläggningar i Eslöv, Tollarp, Fågelmara, Färjestaden, Kumla, Örebro och Vansbro. Procordia Food AB ingår i den norska börsnoterade koncernen Orkla.