Say cheez – Sveriges mest köpta ostbåge

Say cheez – Sveriges mest köpta ostbåge

OLW:s cheez doodles är Sveriges mest älskade ostbåge och den 5 mars är det cheez doodles day. De allra flesta har en relation till ostbågen och den vita påsen med dess karaktäristiska design har nästan blivit en ikon i butikshyllan.

Stockholm, 4 mars: För femte året i rad firar OLW cheez doodles day. En dag där de hyllar sitt original. OLW cheez doodles har en spännande historia och redan 1968 gjorde OLW sina första ostbågar i Filipstad enligt originalreceptet som de hämtat hem från snacksens förlovade land, Amerika.

- Vi tror att magin i cheez kommer från blandningen av den rätta ostigheten och den skönaste attityden. En kombination som smälter i munnen och får dig att le, sägar Jessica Gustavsson, produktchef för OLW cheez doodles.

OLW cheez doodles är en fantastisk kombination av goda ostiga smaker som alla gillar med sprött majssnacks som smälter i munnen. Tillsammans blir detta vad OLW kallar cheez doodles. OLW älskar ost och använder självklart alltid äkta ost i allt de gör. Men kanske är det deras hemliga recept som gör att vi inte kan sluta äta av de gyllengula bågarna.

#olwostbågar