Fira alla hjärtans dag med inspiration från Italien

Fira alla hjärtans dag med inspiration från Italien

Nu lanserar Utvalda rågcrostini bakade på råg med inspiration från Italien. De passar perfekt till en romantisk kväll och kan serveras tillsammans med en mängd olika tillbehör och toppingar. Utvalda rågcrostini kommer i två olika smaker; havssalt och mild chili.

Stockholm, 10 februari: Alla hjärtans dag, eller San Valentino, kommer ursprungligen från Italien där man hedrar minnet av Sankt Valentin. Även crostini har sitt ursprung från det medeltida Italien då bönderna använde brödet som underlag till måltiden istället för en tallrik. Utvaldas rågcrostini är därför det självklara valet när du vill bjuda din älskade på något riktigt gott.

Utvalda rågcrostini bakas på råg och den finaste olivoljan bakas i ett charmigt bageri i norra Italien. De är ett modernt tilltugg för utvalda stunder. Toppa med riktigt goda tillbehör och en gnutta kärlek på söndag. Visste du att exempelvis skaldjur är bra för kärlekslivet då de innehåller zink? Även chili är bra då det frigör endorfiner som ger dig ett lyckorus.

- Vi ser en ökad efterfråga av produkter bakade på råg och crostini bakad på extra fin olivolja uppskattas av många. Utvalda rågcrostini är ett enkelt tilltugg som du kan välja att äta precis som du vill och med vilket tillbehör du än önskar, endast fantasin sätter gränserna, säger Linda Munkhammar produktchef för Utvalda.

Utvalda rågcrostini finns i butik från den 1 februari och kommer att kosta ca. 20 kronor.