Ballerina stärker sin marknadsposition med en helt ny kaka

Ballerina stärker sin marknadsposition med en helt ny kaka

Ballerina ökade sin försäljning under september och bakom framgången står Ballerina Dubbelicious – en helt ny sort kaka med två fyllningar. Den enda av sitt slag i Sverige som kan kombinera dubbla smaker i ett och samma kex.

Ballerina Dubbelicious är den första kakan i Sverige som kombinerar två smaker i en och samma kaka. Det är en ny investering i bageriet i Kungälv som gjort det möjligt att kombinera smaker på detta sätt för att kunna erbjuda en helt ny smakupplevelse. Ballerina Dubbelicious består av en härlig kombination av sötsyrlig hallon och mild mjölkchoklad.

Ballerina Dubbelicious lanserades vecka 38 och har fått en kanonstart på marknaden - efter bara fem veckor har produkten redan sålt hela 30 procent av årsprognosen. Hemligheten bakom framgången är ett unikt, lekfullt koncept tillsammans med en populär och omtyckt smakkombination.

- Koncept med ”dubbla smaker” ser vi är populärt inom både glass och godis och därför känns det väldigt spännande att för första gången ta in detta i den svenska kakhyllan, säger Jenny Nilsson, Marknadschef Orkla Confectionery &Snacks Sverige.

Med Ballerina Dubbelicious breddar Orkla Confectionery & Snacks Sverige sitt Ballerina-sortiment med en ny kaka som passar hela familjen oavsett fikasituation.

En uppskattad smakkombination och ny teknik ligger bakom den nya Ballerinakakan. Smak är en stark drivare och genom de dubbla smakerna kan vi nu erbjuda en helt ny typ av smakupplevelse, avslutar Jenny.