Länsteatern i Örebro avtackar avgående teaterchef

Länsteatern i Örebro avtackar avgående teaterchef

Torsdag 11 december hålls en officiell avtackning av Länsteaterns avgående teaterchef Lars Johansson.

Efter fyra år som teaterchef och VD för Länsteatern i Örebro avgår Lars Johansson vid årskiftet. Torsdag 11 dec kl 15-17 hålls en mottagning på Jac's Bar & Bistro i Örebro Teater för att avtacka Lars.

- Både ägare, styrelse och personal ville förlänga Lars förordnande men han har valt att ta sig an en ny utmaning som chef för Teater Västmanland. Jag tar detta tillfälle i akt att önska honom lycka till med det nya arbetet och tacka honom för det utomordentliga jobb han har gjort här. /Ordförande Lasse Sjöberg

Rekrytering av ny Teaterchef pågår men är ännu ej avslutad. Från årskiftet och sex månader framåt kommer därför Tomas Dahlberg, projektledare och tidigare vice ordförande på Länsteatern, att vara tillförordnad teaterchef.

- Hur tråkigt det än är att Lars lämnar Länsteatern för nya uppdrag känner jag mig ändå trygg med Tomas som tillförordnad VD. Tomas har lång erfarenhet av Länsteatern och har Styrelsens förtroende att leda teatern till dess att en ny teaterchef tillsats. /Ordförande Lasse Sjöberg

För ytterligare information och/ eller frågor kontakta Länsteaterns marknadsavdelning:
Sara Kalander 019 - 689 89 14, sara.kalander@lansteatern.se

Eller Lasse Sjöberg, styrelseordförande vid Länsteatern i Örebro AB.
Lasse Sjöberg, tel 070-627 18 86.