Gå direkt till innehåll
Pernilla Andersson (Foto: Jennifer Neimi), Jens Lekman (Foto: Ellika Henrikson), Isabella lundgren (Foto: Izabelle Nordfjell) & Jenny Wilson (Foto: Oskar Omne)

Konserter på Örebro Teater!

Under hösten 2019 förvandlas teaterscenen på Örebro Teater vid fyra tillfällen till Örebros mest stämningsfulla konsertlokal. Konceptet är lika enkelt som genialt. Intima konserter på Örebro Teater med några av landets mest uppskattade artister. Jens Lekman är först ut av höstens fyra konserter och han efterföljs av Isabella Lundgren, Jenny Wilson och Pernilla Andersson som avslutar hösten med premiären av sin julturné. Biljetterna till de fyra konserterna släpps tisdag 25 juni klockan 12.00.

Jens Lekman

Slog igenom med debutalbumet When I Said I Wanted To Be Your Dog 2004, och blev omedelbart en av Sveriges mest älskade indieartister, samtidigt som han hyllades världen över. Sedan dess har Lekman fått otaliga utmärkelser och lysande recensioner, samtidigt som han etablerat sig som en av Sveriges starkaste och mest pålitliga trubadurer.

Måndag 21 oktober 19.00 på Örebro Teater

Isabella Lundgren – En hyllning till Bob Dylan

Isabella Lundgren skivdebuterade 2012 med albumet It Had to Be You och har flera gånger nämnts som en av Sveriges starkaste jazzvokalister. Nu kommer hon till Örebro för att framföra sina jazztolkningar av Bob Dylan. »Om 1900-talet tillhörde Monica Zetterlund tillhör 2000-talet Isabella Lundgren« skrev DNs recensent Johannes Cornell.

Måndag 28 oktober 19.00 på Örebro Teater

Pris: 395:- + serviceavgift

Jenny Wilson

Jenny Wilson är en av våra starkaste och mest kompromisslösa indieröster. Sedan karriärens begynnelse har hon ständigt utmanat det som har varit, och aldrig dragit sig för att bjuda på något helt nytt och annat i sitt skapande. Det har i sin tur bidragit till att cementera hennes position som en av den skandinaviska indiescenens mest banbrytande och älskade artister.

Lördag 16 november 19.00 på Örebro Teater

Pernilla Andersson

Pernilla Andersson har många strängar på sin lyra. Hon driver skivbolag, var den första kvinnliga producenten på ett majorbolag när hon producerade Svante Thuressons album Nya Kickar och har tilldelats Sir George Martin Music Award. Pernilla har även setts i melodifestivalen och gett ut tio egna album. I Örebro genomför Pernilla Andersson premiären av sin julturné.

Lördag 30 november 19.00 på Örebro Teater

Pris: 495:- + serviceavgift

Konserterna ges av Örebro länsteater i samarbete med Kulturaktiebolaget.