ÖBOs medarbetare får chans att utbyta erfarenheter med bostadsbolag ute i Europa

Utbytesprogrammet inom Eurhonet är tänkt att öka kompetensen bland medarbetarna genom att man kan lära sig av andra. Det kan handla om att man får nya idéer och tankesätt som kan vara till nytta på hemmaplan i ett kortare eller längre perspektiv. Det kan också innebära att man får med sig en ”verktygslåda” som man kan använda på hemmaplan. Programmet är öppet för alla ÖBOs medarbetare.

Besök från München
Under måndag och tisdag (27-28 juni) får ÖBO besök av vår motsvarighet i München, GWG (Städtische Wohnungsgesellschaft München mbH). Bostadsbolaget har cirka 26 800 bostäder och lokaler i München, Tyskland. Under de två dagarna ska vi visa upp vår nyproduktion vid Eyra och Pärllöken samt ombyggnationen i Varberga.

För mer information vänligen kontakta
Roger Rådström, vice vd, ÖrebroBostäder AB, 0707-19 43 09

Fakta Eurhonet
Eurhonet är ett nätverk för i dagsläget fem länder: Sverige, Tyskland, Frankrike, Italien och Storbritannien. Syftet med nätverket är att vi ska lära oss av andra och dela med oss av våra erfarenheter.

Medlemmarna
Totalt är det 28 bostadsbolag som är medlemmar och tillsammans förvaltar vi cirka 500 000 bostäder. Från Sverige deltar ÖBO/Örebro, Mimer/Västerås, Stångåstaden/Linköping, Vätterhem/Jönköping, Gavlegårdarna/Gävle, Hyresbostäder/Norrköping, Familjebostäder/Stockholm samt Helsingsborgshem/Helsingborg.

Fyra arbetsområden
Nätverket fokuserar på fem arbetsområden. Det är CSR - Företagens samhällsansvar (Corporate Social Responsibility), Energieffektivisering (Energi Saving), Stadsdelsutveckling (Social integration) Boende för äldre (Ageing of the population) och Human resourses - där utbytesprogrammet för Eurhonet ingår.

Carl-Johan Baatz

Presskontakt Vice VD och Förhandlings- och uthyrningschef 019-19 42 97
Petra Karlsson Ekström

Presskontakt VD 0707-194308

Vi har radhus, villor, flerbostadshus och kommersiella lokaler centralt såväl som i de olika stadsdelarna och i mindre orter runtom i Örebro kommun.

ÖBO-fakta enligt årsredovisning 2023:
895 lokaler