ONE Nordic tecknar ramavtal kring tekniska konsulttjänster med Vattenfall Eldistribution

ONE Nordic tecknar ramavtal med Vattenfall Eldistribution om avrop av tekniska konsulttjänster. Avtalet gäller för perioden 2015 och 2016 med option på förlängning på upp till ytterligare två år.

Ramavtalet omfattar tekniska konsulttjänster för lokalnät och regionnät i fyra geografiska områden. Upphandlingens syfte var att teckna avtal med leverantörer som kan erbjuda tekniska konsulttjänster till  ett bra pris med hög kvalitet. I hård konkurrens placerade sig ONE Nordic inom de kompetensområden som är mest intressanta för bolaget.

– Det är  extra roligt att ONE Nordic får vara med och leverera tekniska konsulter då Vattenfall  Eldistribution markant kommer att öka volymen för ny- och reinvesteringar i elnäten under de närmaste åren, säger Leif Carlsson, key account manager på ONE Nordic.

Totalt lämnade 43 företag in anbud. Vattenfall Eldistribution valde sedan att gå vidare med 31 av dessa. ONE Nordic är det första valet inom flera områden.

– Med det nya ramavtalet stärker vi ytterligare vår position på konsultmarknaden vilket är mycket glädjande. Avtalet med Vattenfall Eldistribution är ännu ett i raden av ramavtal kring konsulttjänster som vi har tecknat under hösten. Vi har tecknat liknande avtal med Trafikverket och E.ON och det blir en utmaning som kommer att kräva nyrekrytering, utvecklat samarbete mellan affärsområden och samarbete med externa underleverantörer, säger Jan Bardell, ONE Nordics CEOd och koncernchef.

Jan Bardell, CEO och koncernchef
Tfn 0768- 60 84 06
E-post jan.bardell@one-nordic.se

ONE Nordic är en av Nordens ledande leverantörer av tekniska konsulttjänster, entreprenader och service inom energisektorn.

ONE Nordic har cirka 1 200 medarbetare och omsätter 2,5 miljarder SEK. ONE Nordic är även verksamt i Norge under namnet ONE Nordic Kraftmontasje. Huvudkontoret ligger i Malmö.