ONE Nordic får volymer värda två miljarder i E.ON:s Ramavtal 2016–2019

ONE Nordic får volymer värda två miljarder i E.ON:s Ramavtal 2016–2019

ONE Nordic erhöll ytterligare garanterade projektvolymer i E.ON:s nya ramavtal 2016-2019 till ett värde av minst 400 miljoner kronor.

Utöver tidigare tilldelning som huvudentreprenör i sex av elva geografiska områden har ONE Nordic erhållit ytterligare projektvolymer motsvarande cirka 400 miljoner kronor i E.ON Elnäts upphandling av nytt ramavtal 2016–2019. Nu när hela upphandlingen är avslutad har ONE Nordic erhållit avtal motsvarande ett värde av två miljarder kronor.

– Med erhållna tillkommande projektvolymer har vi ytterligare flyttat fram våra positioner och säkerställt en stor del av vår omsättning kommande år. Det har varit hård konkurrens och tuff prispress. Efter avslutad upphandling kan vi vara nöjda med ett utfall i stort sett enligt vår höga målsättning. Prispressen innebär att vi fortsätter vårt fokuserade arbete med förbättrad effektivit och produktivitet. Vi utmanar oss själva kontinuerligt för att utveckla och optimera vårt arbetssätt med bibehållen kvalitet och – inte minst – fokus på arbetsmiljö och säkerhet, säger Jan Bardell, CEO och koncernchef.

Faktaruta

• E.ON Elnät Sverige ansvarar för distribution av el till cirka en miljon nätkunder.
  • Avtalet med E.ON Elnät  är värt cirka två miljarder kronor över fyra år fördelat på huvudentreprenader och projektvolymer. ONE Nordics åtagande omfattar cirka 600 000 av E.ON:s nätkunder och fördelas på 223 000 i Södra Skåne, 96 000 i Norra Skåne, 74 000 i Kalmar/Blekinge, 53 000 i Kronoberg, 103 000 i Örebro och 49 000 i Norra Nord.
  • Avtalet omfattar felavhjälpning, drift, underhåll och projektverksamhet.

För mer information kontakta Jan Bardell, CEO och koncernchef ONE Nordic, 0768-60 84 06 eller jan.bardell@one-nordic.se.

ONE Nordic är en av Nordens ledande leverantörer av tekniska konsulttjänster, entreprenader och service inom energisektorn.

ONE Nordic har cirka 1 200 medarbetare och omsätter 2,5 miljarder SEK. ONE Nordic är även verksamt i Norge under namnet ONE Nordic Kraftmontasje. Huvudkontoret ligger i Malmö.