Montör i Göteborgs hamn. Foto: Charlotte Strömwall

Hållbarhetsberättelse 2023

ONE Nordics HSEQ avdelning har gjort en grundlig genomlysning av bolaget och för andra året i rad satt ihop en hållbarhetsberättelse för ONE Nordic koncernen. Berättelsen går igenom händelser från året som gått samt visar på konkreta exempel från både jobb och events.

Om du vill ha en tydlig bild av ONE Nordic som bolag är hållarhetsberättelsen ett bra ställe att starta på. Här berättar bolaget om sina målsättningar och vad de har för fokusområden framåt. Man går även igenom viktiga nyckeltal kopplade både till hållbarhet och säkerhet.

I olika case berättar man om både stora och små samarbeten med kunder som alla varit led i det övergripande arbetet med ett mer hållbart samhälle och en säkrare arbetsplats.

Som komplement till hållbarhetsberättelsen har man i år även valt att ta fram en poster med vackra illustrationer av de växter vi i Sverige i dag kallar invasiva. Ogräs som lätt sprider sig och tar över i naturen. Detta är växter ONE Nordic som bolag måste förhålla sig till när de gör markarbeten för att inte påverka den lokala floran och faunan. Vackra blommor men ack så dominanta.

Blommorna är illustrerade av Kicki Fjell.