Belysningsmast i Halmstad Hamn

ONE Nordic sköter belysningsmaster och ställverk i Halmstad hamn

ONE Nordic har fått i uppdrag av HallandsHamnar Halmstad AB att byta ljuskällor och armatur i belysningsmaster. Masterna är 27-32 meter höga och arbetet kräver höghöjdscertifierade montörer. Belysningen är viktig för att bibehålla säkerheten vid nattarbeten i hamnen.

ONE Nordic har även fått i uppdrag att se över ett högspänningsställverk och tre lågspänningsställverk inklusive transformatorer i hamnanläggningen. Hallands Hamnar vill se till så att det hela är i ett gott skick för att minimera haverier. Ställverken matar elkraft till hela hamnanläggningen och verksamheten i hamnen är beroende av att elen fungerar dygnet runt. Ett strömavbrott kan bli mycket kostsamt – under ett dygn passerar ett flertal containerfartyg som ska lastas av och på.

- Utöver att byta ut trasiga ljuskällor och armaturer på masterna i Halmstad hamn ska ONE Nordic även installera belysningsstyrning som anpassar nattbelysningen efter ljusbehov och ersätta vissa ljuskällor med LED-armatur. Både belysningsstyrningen och LED-armaturen sparar energi. Detta är ett mycket spännande projekt som visar på vår breda expertis inom belysningsområdet, säger Anders Gråberg, säljansvarig på ONE Nordic.

Hamnen i Halmstad är en av Sveriges tio största hamnar. Hallands Hamnar är sedan länge bland de ledande inom skogsprodukter, recycling, metaller och import av bilar och ett konkurrenskraftigt alternativ för containersegmentet, järnvägspendlar och RoRo. Läs mer om HallandsHamnar.

Läs om ONE Nordics erbjudande inom belysning

Läs om ONE Nordics erbjudande inom teknisk fastighetsförvaltning