ONE Nordic moderniserar trafiksignalsanläggningarna i Norrköping

ONE Nordic moderniserar trafiksignalsanläggningarna i Norrköping

ONE Nordic byter styrapparater i trafiksignalsanläggningarna på Östra Promenaden i Norrköping.

Styrapparaten är den centrala enheten i en trafiksignalsanläggning. Härifrån styrs trafiksignalsanläggningen utifrån en omfattande programmering som baseras på vilket flöde och prioriteringar kunden vill ha i den aktuella trafikkorsningen.

- Den stora utmaningen i detta projekt är att minimera tiden då trafiksignalsanläggningarna är ur drift och därmed skapa bästa möjliga tillgänglighet i anläggningarna. ONE Nordic har lång erfarenhet av liknande uppdrag. Vi har bytt styrapparater i princip i alla våra drift- och underhållsavtal inom trafiksektorn. De senaste åren har vi haft projekt i samma storleksklass som denna, i bland annat Göteborg, Lund, Malmö, Burlöv och Helsingborg, säger Jan Bardell, CEO och koncernchef ONE Nordic.

Totalt är det fyra medarbetare från ONE Nordics etableringar i Norrköping och Örebro som kopplas in i projektet. Arbetet startade i oktober och beräknas vara färdigt innan jul.