ONE Nordic får spårvagnar att rulla i Norrköping

ONE Nordic får spårvagnar att rulla i Norrköping

ONE Nordic AB har, som underentreprenör till Anker AB, vunnit ett omfattande och flerårigt avtal avseende drift och underhåll av kraftföringen till spårvägsanläggningen i Norrköpings kommun. I avtalet ingår skötsel av kontaktledningar och likriktarstationer samt driftövervakning. Utan en välfungerande kraftförsörjning står spårvägstrafiken stilla i Norrköping.

- Vi är mycket stolta och glada över att ha vunnit detta avtal med Anker. Vi har tidigare skött drift och underhåll av kraftförsörjningen till spårvägsanläggningen i Norrköping i flera år. Att Anker nu väljer ONE Nordic som underentreprenör i  den nya upphandlingen visar på att vi är en av de bästa inom området, säger Camilla Zahari, avdelningschef för Service Norrköping på ONE Nordic.

Läs mer om ONE Nordics totala erbjudande för spårburen trafik.