ONE Nordic är ett certifierat Karriärföretag 2017

ONE Nordic är ett certifierat Karriärföretag 2017

- Det är glädjande att ONE Nordic även detta år utnämnts till Karriärföretag. De senaste åren har vårt fokus varit att lyfta fram det vardagliga i ONE Nordic – våra medarbetares arbete i vardagen – vilket ger alla våra blivande anställda en bra, och mycket trevlig, inblick i de olika karriärvägar som finns hos oss. Utnämningen ger oss ett kvitto på att vi är en attraktiv arbetsgivare, säger Stefan Petersson, HR-chef.

5 000 har granskats

Karriärföretagen startade år 2002. Inför rankningen 2017 har mer än 5 000 företag och organisationer granskats utifrån Förankring i ledningen, Personligt engagemang, Miljö & Hållbarhet, Karriärmöjligheter, Marknadsföring, Kompetensutveckling, Resultat och Mångfald & Jämställdhet. De företag som erhåller lägst betyget nio på en skala från ett till tio på sex av de åtta parametrarna går vidare till slutgranskning.

100 är bäst på arbetsgivarvarumärke

Till Karriärföretag utses de 100 företag/myndigheter som anses bedriva det bästa employer branding-arbetet (arbetsgivarvarumärkesarbetet) och som har den högsta kvaliteten i detta arbete. Karriärföretagen får använda sig av Karriärföretagsstämpeln och lanseras i en vår- och höstkampanj.

Under 2016 nåddes över en halv miljon studenter och Young Professionals (studenter och akademiker i början av sina karriärer) kvalitativt av kampanjerna. Syftet med Karriärföretags-certifieringen är att förenkla för Sveriges studenter och Young Professionals att hitta sin nästa arbetsgivare och belöna framgångsrikt employer branding-arbete.

Certifiering ersätter motivering

Certifieringen ersätter tidigare års specifika motiveringar för vart och ett av de 100 utsedda arbetsgivarna:

"Ett certifierat Karriärföretag 2017 är en Svensk kvalitetsstämpel för de arbetsgivare som har högst kvalité i sitt employer branding-arbete och som kan erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter till sina medarbetare. Utmärkelsen delas ut årligen till 100 arbetsgivare."

Se hela rankingen och läs mer om Karriärföretagen.