Omnicom ny global partner till Philips Domestic Appliances

Omnicom ny global partner till Philips Domestic Appliances

I Sverige kommer PHD Stockholm, en del av Omnicom, att tillhandahålla en skräddarsydd medieplattform för att stödja företagets nya marknadsföringsmodell och accelererande tillväxtagenda.

Philips Domestic Appliances har utsett Omnicom till sin globala mediebyrå, som täcker alla företagets produkter i över 100 länder, vilket inkluderar köksmaskiner, kaffebryggare, inomhusklimat, klädsteamers, strykjärn samt golvrengöring.

Från den 1 april 2023 kommer Omnicom att ansvara för planering och inköp av både traditionell och digital media samt performance media för företagets hela varumärkesportfölj och omfattande kampanjschema, med syfte att hjälpa Philips Domestic Appliances att uppnå sitt uppdrag att förvandla hus till hem.

''Konsumenter vill ha en komplett upplevelse. De skiljer inte på budskapet och mediet. Det är därför vi designade en byråmodell som sätter konsumenten i centrum, med fokus att kunna påverka, säger Trix van der Vleuten, chef för globala varumärken och marknadsföringsstrategier på Philips Domestic Appliances.

"Den här modellen handlar om att sömlöst integrera kraften i stora, djärva idéer och kreativitet, och förbättra och optimera dessa med hjälp av media och data. Det gör det möjligt för oss att skapa konsumentupplevelser baserade på datarika insikter i skala och i realtid, vilket gör det möjligt för oss att leverera innovation i vår bransch, tillade Vleuten.

PHD kommer att tillhandahålla en skräddarsydd medieplattform för att stödja företagets nya marknadsföringsmodell och accelererande tillväxtagenda som ledare inom hushållsapparater.

"Med det här företaget har vi hittat en mediepartner som möjliggör vår tillväxt och hjälper oss att uppnå våra ambitiösa mål. Omnicoms teknik, verktyg och begåvade människor tar media till nästa nivå genom integration, standardisering, automatisering, förenkling och innovation. Vi ser fram emot ett gott och långsiktigt samarbete med vår nya byrå.” sa Alex de Ruwe, mediachef, på Philips Domestic Appliances.

"Vi ser fram emot att hjälpa Philips Domestic att nå sina långsiktiga tillväxtmål. Vi vet att vi tillsammans kan åstadkomma fantastiska saker! säger Daniel Källberg, vd på PHD Sweden

Omnicom Media Group är Sveriges och världens ledande byrånätverk (Recma 2022) som verkar på ettglobalt plan för att hjälpa tusentals kunder med tillväxt genom marknadsföring.Med 250 medarbetare i Sverige och 21 000 anställda globalt har Omnicom talang,expertis och inflytande för att leverera starka resultat och låta siffrornatala till kunderna. Omnicom består av de sex prisbelönta byråerna - Hearts & Science, OMD, PHD, Annalect, Transact och Drum - alla med sin egen inriktning och expertisinom marknadsföringslandskapet.

Josefine Bergman

Presskontakt Marketing Manager OMD Sverige +4673-2378119 omd.com Linkedin