Linda Borg, COO för PHD Sweden

Linda Borg ny COO på PHD

I sin nya roll kommer Linda ansvara för att stödja tillväxten av PHD:s verksamhet, bygga strategisk kompetens och behålla PHD:s starka kultur.

Med över 17 års erfarenhet från marknadsföringsbranschen tar Linda med sig kunskap och expertis till PHD. Hon kommer nyligen från Klarna och har tidigare haft ledande befattningar på toppbyråer som OMD, där hon arbetat med bland annat Vattenfall, McDonalds och MediaMarkt.

I sin nya roll på PHD kommer Linda fokusera på att driva operativ effektivitet och utveckla innovativa lösningar för att stödja byråns kunder att nå sina affärsmål. Hon kommer även arbeta med PHD:s ledningsgrupp för att skapa och genomföra strategiska planer för byråns fortsatta tillväxt.

Vi är glada över att ha Linda med i PHD-teamet. Hennes omfattande erfarenhet och bevisade meritlista av framgång i vår bransch gör henne till den idealiska kandidaten för att hjälpa oss fortsätta växa och leverera innovativa lösningar till våra kunder, säger Daniel Källberg, VD för PHD Sweden.

Jag är glad över att ansluta till PHD under en så viktig tid för byrån och branschen i stort. Jag ser fram emot att arbeta med det talangfulla teamet på PHD för att leverera enastående resultat till våra kunder och fortsätta driva tillväxt av vår verksamhet, säger Linda Borg.