PHD lanserar "The Shift Sessions", en ny poddserie för framtidsinriktade marknadsförare

Serien i sex delar utforskar framtida roller och kapaciteter som alla marknadsföringsteam behöver utveckla för att blomstra.

Framsteg inom data och teknik tillsammans med störningen av en global pandemi, har radikalt omorganiserat världen av marknadskommunikation. Det har skett stora förändringar i hur vi människor konsumerar media, vad vi förväntar oss av varumärken och hur marknadsföringsteam kan arbeta tillsammans framgångsrikt. Så, vad kan marknadsförare göra för att utvecklas?

Denna nyckelfråga besvaras i The Shift Sessions, en ny sexdelad podcastserie från PHD.

I varje avsnitt som släpptes veckovis under december 2022 utforskar PHD:s Pollyanna Ward, Social Account Director och marknadsföringsexperter från PHD och Omnicom Group, hur och varför marknadsföringens funktion förändras. I podcasten identifieras även nya roller som kommer att dominera team i framtiden och förklarar hur man kan etablera dessa förmågor idag.

Avsnitt i denna serie inkluderar:

• 'Mastering Martech Solutions', som förklarar hur marknadsförare kan välja rätt martech-verktyg för sina team och maximera avkastningen på investeringen.

• 'Använda din 'byrå som en plattform' för tillväxt', som ger råd om hur du kan utnyttja styrkan i byråpartnerskap, även när man använder den interna marknadsföringsavdelningen.

• 'Rethinking for Web3', som förklarar hur varumärkens relation med konsumenter kommer att förändras i den 'demokratiserade' webben, och hur man förbereder sig för den förändringen.

• 'Upptäck nya marknadsföringskanaler', som ger insikter och råd om hur man bygger sammanhängande strategier över alla kanaler.

• '(Om)organisering för framtiden', som diskuterar hur marknadsförare kan omstrukturera sina avdelningar för att möjliggöra framtida tillväxt.

Om serien sa Chris Stephenson, PHD Worldwide CMO: "Marknadsföringsvärlden utvecklas ständigt, vilket skapar nya möjligheter för varumärken att växa och frodas. Men för att dra fördelar måste marknadsförare också utvecklas. Det är därför vi har lanserat The Shift Sessioner.

I linje med vårt uppdrag att hjälpa människor och kunder att ta steget framåt, identifierar serien de färdigheter och förmågor som marknadsförare kommer att behöva för att få kontakt med konsumenter i framtiden, och förklarar hur man kan börja utveckla de nu."

The Shift Sessions finns nu på Spotify och kan även hittas på PHD:s dedikerade ljudsida phdmedia.com/sounds.