Izabella Paludan Wegmann och Mathilde Høj från Transact Danmark

Omnicom fortsätter att satsa på sitt nordiska utbytesprogram

Omnicom fortsätter att investera i sitt nordiska utbytesprogram. Initiativet startade 2022 när tre medarbetare från det svenska kontoret åkte till Danmark för ett två månaders utbyte. Det är nu Omnicom Sveriges tur att välkomna medarbetare från det danska kontoret som kommer att arbeta på Omnnicom byrån, Transact. De kommer att arbeta tillsammans med teamet i Stockholm, där de delar med sig av sin egen kunskap från den danska marknaden men också utvecklar sin egen kunskap inom SEO och SEM.

Förutom att vi har dansk personal på plats i Sverige just nu, är samtidigt våra norska kollegor i Köpenhamn, vilket bidrar till att öka kontakten mellan kontoren i Danmark, Sverige och Norge. Utöver det nordiska utbytet har några Omnicom-anställda redan rest på utbyte till städer som London, Prag och Milano för att få nya idéer, utbyta kunskap samt uppleva andra kulturer .

"Det här programmet ger anställda möjligheten att ytterligare växa i sin profession samtidigt som det stärker vår relation med våra nordiska kollegor. Det är fantastiskt att se hur de på så kort tid tar till sig av erfarenheten av utbytet och som de sedan delar med sig av när de är åter. På så sätt bidrar programmet med att vi får nya och mångsidiga perspektiv på vårt arbete, säger Catarina Larsen, Chief Talent Officer på Omnicom Sverige.

"Vi är glada för att vara i Sverige och att få möjligheten att utbyta kunskap med våra nordiska kollegor. Vi arbetar med samma kunder i Danmark och på bara några få dagar har vi samlat mycket kunskap och idéer att ta med oss tillbaka", säger Izabella Paludan Wegmann och Mathilde Høj från Transact i Danmark.

Omnicom Media Group är Sveriges och världens ledande byrånätverk (Recma 2023) som verkar på ettglobalt plan för att hjälpa tusentals kunder med tillväxt genom marknadsföring.Med 250 medarbetare i Sverige och 21 000 anställda globalt har Omnicom talang,expertis och inflytande för att leverera starka resultat och låta siffrornatala till kunderna. Omnicom består av de sex prisbelönta byråerna - Hearts & Science, OMD, PHD, Annalect, Transact, TRKKN och Drum - alla med sin egen inriktning och expertisinom marknadsföringslandskapet.

Josefine Bergman

Presskontakt Marketing Manager OMD Sverige +4673-2378119 omd.com Linkedin