Dr. Oetker dejtingprogram

Nu satsar Dr. Oetker på ett eget dejtingprogram tillsammans med DRUM och PHD

Pizza Ristorante är en av Dr. Oetkers tre varumärken inom kategorin fryspizza och kommer i ett stort antal varierande smaker. I dejtingprogrammet ”Pizzadejten” utforskas hur deltagarnas personlighet kommer fram genom sitt val av Pizza Ristorante och kärleken som uppstår när den delas med andra. Utfallet av dejterna varierade, men oavsett visade sig valet av pizza vara en riktig snackis.

• -Vår Pizza Ristorante är en god pizza som passar att äta tillsammans med vänner, familj eller på dejt. Det är en pizza med tunn, spröd botten och Pizzadejten är ett perfekt sammanhang att visa upp alla goda smaker, berättar Martina Hultqvist, Produktchef på Dr. Oetker Sverige
  • - Vi är glada över förtroendet att få utveckla ett eget format för Dr. Oetker. Det har varit ett grymt samarbete med Dr. Oetker, PHD och Fabian och tillsammans kunna lyfta känslan av att Pizza Ristorante kan föra samman människor. Pizza är en bra ”conversation starter”, säger Fredrik Sjöblom, Creative på DRUM.
  • -Det är alltid kul att jobba med en kund som vågar tänka nytt och på ett kreativt sätt lansera en kampanj som både utmanar och underhåller. Konceptet ger oss möjlighet att jobba med många olika format och längder och kan därför maximera medieutrymmet. Det här kommer att skapa engagemang hos den yngre målgruppen och på så vis kan vi generera preferens och kännedom för varumärket, berättar Johanna Abrahamsson, Client Director på PHD Media

Kampanjen är framtagen av mediebyrån PHD Media (Göteborg) och reklambyrån DRUM (båda del av Omnicom Media Group) som tillsammans utvecklat och lanserat dejtingprogrammet för Dr. Oetker. Programmet leds av Youtube- profilen Fabian Svorono som hjälper deltagarna under dejten med frågor.

Kampanjen kommer att synas på Youtube, TikTok och Meta, samt i butik där kunder som köper 2 st Pizza Ristorante får ett relationsspel med dejtingfrågor som deltagarna i programmet fått svara på.

För att ta del av hela avsnittet, klicka här: https://www.youtube.com/watch?v=6VPPBadYjgA

Länk till kort version av filmen: https://www.youtube.com/watch?v=iSPHK6cJ-_s

Länk till kampanjsidan: https://www.oetker.se/pizzadejten