Omniarch hjälper E-handlare kostnadsfritt för att stärka Sveriges digitala landskap

Konsultbolaget inom digital affärsutveckling, Omniarch, har sedan starten 2018 snabbt seglat upp som en ljusstark stjärna på den digitala himlen. Framgångskonceptet bygger på att kartlägga E-handlares utvecklingspotential och optimera den digitala affären.

Den fartfyllda resan har lett till samarbeten med ett flertal av Nordens största varumärken och retailers. Dessutom har bolaget slagit upp kontor i Stockholm, Göteborg samt ett tredje i Hong Kong vilket fungerar som inspirationshub och digital port mot Asien för att alltid vara snabb på de senaste trenderna.

Genom ett nytänkande drag skjuter nu Omniarch fram hakan ytterligare då de erbjuder fem svenska bolag hjälp med sina digitala utvecklingsresor – helt kostnadsfritt.

- Anledningen är att vi vill stärka Sverige som helhet på den digitala spelplanen. Ett internt mål vi haft med oss sedan dag ett är att göra Sveriges e-handel till en global inspirationskälla och det här är ett ordentligt kliv i den riktningen, säger Pelle Pettersson, VD på Omniarch.

De utvalda bolagen kommer alla att genomgå en inledande utvärdering i enlighet med Omniarchs analys och ramverksupplägg.

När nuvarande digital status och utvecklingspotential definierats startar rådgivningsfasen och vägen mot en optimerad digital affär tar sin början. En resa som redan genomförts av flera stora kända varumärken och retailers i Sverige.

- Genom att stärka Sveriges digitala landskap blir vi mer konkurrenskraftiga som land. Vår satsning innebär att den processen accelereras samtidigt som vi gör ett kraftfullt statement om potentialen i digital affärsutveckling. Sist men inte minst är det ju alltid roligt att få hjälpa till och sprida positiva vibbar, säger Pelle Pettersson.

De fem bolagen som ska coachas av Omniarch är: NilsonGroup, Upplands Motor, Grand Frank, Great Earth Scandinavia AB samt Röhnisch Sportswear AB.