Första svenska IT-säkerhetshandboken lanserad

Första svenska IT-säkerhetshandboken lanserad

Onsdagen den 9/9 -09, lanserades ”Svenska IT-säkerhetshandboken 1.0”. Boken är skriven av Sveriges ledande IT-säkerhetsexperter i samverkan och är den första svenska boken om IT-säkerhet på marknaden.

— Boken vänder sig till alla som jobbar med IT och kommer i beröring med IT-säkerhets-området. Vi författare såg ett stort behov av en IT-säkerhetsbok på svenska, berättar en av författarna Per Erngård från Omegapoint AB i Kalmar.

Boken är skriven av ett författarteam med Sveriges ledande IT-säkerhetsexperter Predrag Mitrovic, Hasain Alshakarti, Michael Anderberg, Jimmy Arvidsson, Peter Bayer, Johan Blom, David Böling, Robert Carlsson, Per Erngård, David Jacoby, Marcus Murray, Peter Swedin, Mikael Vigström och John Wilander.

— Vi ser ju hur hotbilden ständigt förändras inom IT-säkerhetsområdet och med denna bok vill vi skapa en uppfräschad bok i ämnet som inte passerat ”bäst-före”-datum, berättar Per Erngård en av Omegapoints fyra författare.

Lanseringen ägde rum på Lab Center i Stockholm där ca ett 90-tal besökare fick möjligheten att diskutera sina intresseområden med respektive författare vid ”stationer” för de olika kapitlen.

Läs ett provkapitel eller gå in på webben: www.it-sakerhetshandboken.se

För mer pressinformation, kontakta

PER ERNGÅRD