Social Eatertainment Group går samman med JJL Group – förstärker ledande position inom Eatertainment

Social Eatertainment Group som äger varumärkena O’Learys, Harrys och Sing Sing Karaoke går nu samman med JJL Group som idag driver några av de mest lönsamma O’Learys-enheterna i kedjan. Sammanslagningen syftar till att stärka Social Eatertainment Groups position på marknaden ytterligare genom den operativa kompetens som JJL Group besitter.

Social Eatertainment Group, som grundades 2021 och som ägs till stor del av investmentbolaget Altor, har som mål att bli ledande i Europa inom eatertainment. Idag har kedjan ca 140 enheter världen över där O’Learys är det största konceptet.

“Vi ser en enorm styrka att gå ihop med JJL Group för att utveckla både våra egenägda enheter och franchiseverksamheterna. Det finns mycket best practice inom JJL Group som vi tillsammans kommer sprida i kedjan.” Säger Andreas Myhrman, VD på Social Eatertainment Group.

JJL Group som idag ägs av Jesper Liedstrand och Marcus Smith driver sju O’Learys-enheter med en personalstyrka på över 450 anställda. Deras fokus har varit innovation, digital transformation och effektivisering av drift. Målet är att man nu ska integrera Social Eatertainment Groups egenägda enheter med JJLs verksamheter för att stärka bolagets position inom eatertainment där kombinationen god mat, sport, aktiviteter och nöjen står i centrum.

Efter att ha varit verksam inom O’Learys i snart 20 år och under de senaste åren byggt upp en ledande organisation med Marcus ser vi nu möjligheten att lyfta upp de erfarenheter och den kunskap som drivit våra enheter framåt under så många år, så att hela kedjan kan dra nytta av det och Social Eatertainment kan bli en ännu bättre partner till alla franchisetagare.- Jesper Liedstrand, VD JJL Group.

Med start hösten 2023 kommer även Jesper Liedstrand och Marcus Smith ingå i ledningsgruppen tillsammans med bland annat VD Andreas Myhrman.

För mer information, kontakta gärna:

Emma Hellstadius,
Chief Commercial Officer.
emma.hellstadius@socialeatertainmentgroup.se

Social Eatertainment Group grundades 2021 och är en franchisegivare med över 150 enheter runt om i världen. Vi är ägare till O’Learys, Harrys och Sing Sing Karaoke och har som vision att bli Europas ledande aktör inom eatertainment. O’Learys grundades 1988 och varumärket erbjuder en energifull social eatertainment-upplevelse med en blandning av sport, spel och aktiviteter i en amerikansk-inspirerad miljö. Harrys är ett välkänt varumärke som har lyckats blanda en trevlig svensk matupplevelse med sociala aktiviteter som middagsshower,temakvällar och vinprovningar. Sing Sing Karaoke grundades 2017 i Göteborg, Sverige och är en karaokebar med privata rum och asiatisk street food. För mer information besök https://socialeatertainmentgroup.com/

O'Learys är en svensk franchisekedja som grundades 1988 i Göteborg, Sverige, och drivs av Social Eatertainment Group. Idag har O’Learys fler än 110 enheter över hela världen. O'Learys erbjuder en fullständig eatertainment-upplevelse med en kombination av sport, sociala spel och aktiviteter och amerikanskinspirerad mat i välkomnande miljö. Social Eatertainment Group äger även Harrys och Sing Sing Karaoke och har totalt över 140 enheter över hela världen.
För mer information se www.olearystrademark.com eller www.socialeatertainmentgroup.com.