O'Learys utser Årets Franchisetagare 2024

O'Learys utser Årets Franchisetagare 2024

O'Learys fortsätter traditionen med att hylla sina franchisetagare och detta år gick O'Learys Awards av stapeln i Spanien. Där samlades franchisetagare, medarbetare och leverantörer från olika delar av världen för att knyta kontakter och dela erfarenheter. Sedan 1998 har priser delats ut för att hylla och erkänna de i kedjan som utmärkt sig under året och bidragit till O'Learys utveckling.

”Att få arbeta med våra hängivna franchisetagare inom O’Learys är otroligt inspirerande. Deras passion och driv är hjärtat i vår verksamhet, och det är tack vare deras insatser som vi kan fortsätta erbjuda högkvalitativa upplevelser för våra gäster världen över. Att få hylla och fira de franchisetagare, teammedlemmar och restauranger som har utmärkt sig lite extra under året är en stor ära och glädje för mig." säger Andreas Myhrman, VD på O'Learys Group.

Årets Vinnare:

Franchisee of the Year (multi venue): Tigerholm Group: O’Learys Västerås, O’Learys Karlstad, O’Learys Malmö Entré och O’Learys Halmstad.

Franchisee of the Year (single venue): O’Learys Gent

Franchisee of the year (travel location): O’Learys Kastrup Airport

Team player of the year: Emilia Nilsson Perman - O'Learys Kristianstad

Rocket Award: O’Learys Kungsbacka

Rookie of the year: O’Learys Søgne

Innovator of the year: O’Learys Umeå

Tigerholm group – Franchisee of the year (Multi venue)
Tigerholm Group och deras team fortsätter leverera enastående gästupplevelser på alla sina enheter. Deras oavbrutna engagemang och fokus på innovation återspeglas tydligt i hög gästnöjdhet, ökad omsättning och deras position som en attraktiv arbetsgivare. De värnar om alla målgrupper, med särskilt fokus på varumärkets framtida ambassadörer - barn och ungdomar, och har gjort O'Learys till en go-to destination för familjemiddagar, barnkalas och sociala sammankomster med vänner. Deras positiva inställning och lojalitet mot O'Learys kärnvärden gör dem till en förebild inom såväl kedjan som branschen i stort.

Tigerholm Group tog emot pris som Årets Franchisetagare 2024 (flera enheter)

O’Learys Gent – Franchisee of the year (single venue)
Med rekordhöga försäljningssiffror fortsätter O’Learys Gent att leverera enastående upplevelser som tilltalar våra fans i alla åldrar och konstellationer. De är ledande inom innovation, vilket inte bara förhöjer gästupplevelsen, utan även den operationella effektiviteten. De har etablerat sin position som den främsta Eatertainment-destinationen med en imponerande gästnöjdhet, och har därigenom lyft O’Learys till nya höjder.

O'Learys Gent tog emot pris som Årets Franchisetagare 2024 (en enhet)

O’Learys Kastrup – Franchisee of the year (travel lovation)
Efter pandemin stod O’Learys Kastrup väl förberedda med nyligen renoverade lokaler – vilket har gett tydliga resultat. Trots att de markant har utökat sin gästkapacitet, upprätthåller de en hög servicenivå tack vare sin passionerade personal och genuina service. Det är en flaggskeppsdestination för både hungriga och törstiga resenärer och utgör ett utmärkt exempel på hur väl varumärket fungerar i en resemiljö.

O'Learys Kastrup tog emot pris som Årets Franchisetagare (travel location)

Rocket award: O’Learys Kungsbacka
O’Learys Kungsbacka har under sitt första år levererat imponerande resultat trots hård konkurrens i en relativt liten stad. Med ett starkt affärssinne och entreprenöriella anda stod franchisetagarna Farhad och Farshad Amiri med team redo efter pandemin och har nu etablerat en naturlig mötesplats i staden. De tänker alltid steget före och fortsätter att utveckla sin verksamhet genom välarbetade strategier där både gäster och personal är i centrum.

O'Learys Kungsbacka tog emot priset som Årets Rocket 2024

Team player of the year: Emilia Nilsson Perman (O'Learys Kristianstad)
Emilia utstrålar O'Learys kärnvärden; Fair, Passionate and Proud, och är ett föredöme för hela kedjan. Hennes engagemang för sitt arbete är lika högt som att hon ägde restaurangen, vilket ger henne stor respekt från kollegor och erkännande i hela regionen som en viktig drivkraft i enhetens lönsamhet. Emilia tillför engagemang, passion och stolthet till sitt arbete varje dag, och hennes smittsamma energi lyser upp hela restaurangen. Emilia är en fantastisk kollega och inspiration och är otroligt välförtjänt av detta pris!

Representanter från O'Learys Kristianstad tog emot priset för årets Team Player i Emilia Nilsson Permans ställe

Rookie of the year: O’Learys Søgne
Sedan öppningen april 2024 har franchisetagaren Kha Huynh och hans team i O’Learys Søgne varit engagerade i exceptionell service och gång på gång överträffat prognoser och försäljningsrekord. Deras engagemang i att skapa en varm och välkomnande miljö har inte bara berört gästerna utan också skapat en känsla av stolthet bland deras personal, vilket har gjort dem till sanna ambassadörer för varumärket O’Learys. Ett stort tack till Kha och hans team som verkligen visar exempel på sann O’Learys-anda.

O’Learys Søgne tog emot priset som Årets Rookie

Innovator of the year: O’Learys Umeå
Med en långsiktig strategi och en kontinuerlig strävan att förbättra har O’Learys Umeå lyckats lyfta sin enhet till en helt ny nivå. Genom att erbjuda en mångfald av aktiviteter som tilltalar olika målgrupper, fyller de alla enhetens öppna timmar med engagemang och nöje. Detta har resulterat både i en ökning av antalet gäster och deras nöjdhet, vilket har lett till många återkommande besök och en inspirerande organisk marknadsföring i staden. Som innovatörer inom sin bransch inspirerar de andra både i kedjan och i hela sektorn att ständigt utveckla och förbättra sina koncept och aktiviteter.

O'Learys Umeå tog emot priset som Årets Innovatörer 2024

O'Learys är en svensk franchisekedja som grundades 1988 i Göteborg, Sverige, och drivs av Social Eatertainment Group. Idag har O’Learys fler än 110 enheter över hela världen. O'Learys erbjuder en fullständig eatertainment-upplevelse med en kombination av sport, sociala spel och aktiviteter och amerikanskinspirerad mat i välkomnande miljö. Social Eatertainment Group äger även Harrys och Sing Sing Karaoke och har totalt över 140 enheter över hela världen.

För mer information besök oss, www.olearystrademark.com eller https://www.olearysgroup.com/.

O'Learys Group was founded in 2021 and is a franchisor with over 120 venues worldwide. We own O’Learys, Harrys and Sing Sing Karaoke and our vision is to be leading in Europe within eatertainment. O’Learys was founded in 1988 and offers an energetic social eatertainment experience with a blend of broadcasted sports, games, and activities in an American inspired setting. Harrys is a well-known brand that has managed to mix a nice Swedish food experience with social activities such as dinners shows, theme evenings and wine tastings. Sing Sing Karaoke was founded in 2017 in Gothenburg, Sweden, and is a party concept with private karaoke rooms, colorful cocktails and Asian street food.

For more information visit https://www.olearysgroup.com/