O'Learys Skellefteå var en av de enheter och franchisetagare som igår hyllades.

O’Learys utser Årets Franchisetagare 2023!

I år firar O’Learys 35 år som kedja och fortsätter traditionen av att utse Årets Franchisetagare. Årets Franchisetagare är ett pris som började delas ut redan 1998 och som syftar till att lyfta och hylla de restauranger och partners som utmärkt sig särskilt under året och bidragit till att utveckla O’Learys.

-Det är verkligen en ära att få möjligheten att arbeta tillsammans med så dedikerade och drivna franchisetagare som vi får hos O’Learys. Våra franchisetagare, tillsammans med sin personal, utgör kärnan i vår verksamhet och det är dem som skapar de magiska och minnesvärda upplevelserna för våra gäster runt om i världen. Jag är väldigt stolt över att hylla årets vinnare av Årets Franchisetagare 2023, men även att få hylla alla dem som på olika sätt brinner för O’Learys, säger Andreas Myhrman, VD för O’Learys.

Årets vinnare:
Franchisee of the Year (flera enheter): Farhad & Farshad Amiri (O’Learys Uddevalla, O’Learys Kongahälla och O’Learys Kungsbacka)
Franchisee of the Year (en enhet): Mohamad och Nadia Omeirat, O’Learys Skellefteå
Team Player of the Year: Frida Haugen, O’Learys Skien
Rookie of the Year: O’Learys Lycksele
Local Hero: Tigerholm Group (O’Learys Halmstad, O’Learys Karlstad, O’Learys Malmö Entré & O’Learys Västerås) & O'Learys Nässjö
Best Guest Experience: Apollo Group (O’Learys Ulemiste & O’Learys Tartu)
Honorary Award 20 år: O’Learys Skellefteå
Innovator of the Year: SB Group (O’Learys Kalmar, O’Learys Linköping, O’Learys Lund, O’Learys Umeå, O’Learys Växjö & O’Learys Ystad)
Rocket: O’Learys Gent, Steven Malysse & Jurgen Staels

Farshad & Farhad Amiri – Franchisee of the Year (flera enheter)
Farshad och Farhad Amiri leder sitt team på ett utomordentligt sätt och levererar hög omsättning, rekordresultat i audits och får återkommande fina gästomdömen. Bröderna Amiri öppnade sin tredje enhet i Kungsbacka för några månader sedan och har haft en otroligt fin start med hög försäljning. De vann också Årets Franchisetagare genom Svenska Franchise Föreningen 2022. De utvecklar hela tiden konceptet, och trots att de just öppnat Kungsbacka letar de redan efter nya lokaler för ännu fler O’Learys.

Farshad Amiri med team tar emot priset Årets Franchisetagare 2023 (flera enheter).

O’Learys Skellefteå: Mohamad och Nadia Omeirat – Franchisee of the Year (en enhet):
Den här enheten bevisar vilken framgång man kan ha med en mindre enhet. De levererar fantastisk kvalitet inom mat och service, är flexibla och väldig måna om sina gäster. De har funnits i mer än 20 år och är fortfarande en av de mest populära restaurangerna i stan. Det är otroligt imponerande att efter 21 år fortsätta leverera rekordförsäljning och ibland med nivåer som når toppen av kedjan.

O'Learys Skellefteå tar hem priset Årets Franchisetagare 2023 (en enhet).

O’Learys Skien: Frida Haugen – Team Player of the Year
Priset för årets Teamplayer går till någon som har gått steget längre för att göra O’Learys till en bättre plats för gäster och personal. Den här personen är stolt över sin arbetsplats och mycket engagerad i sitt jobb och kan agera som en förebild för andra på arbetsplatsen. Frida tilldelas priset då hon brinner för allt hon gör och är engagerad i att uppnå excellens i det dagliga arbetet samt är en kulturbyggande superstjärna som höjer och uppmuntrar sitt team varje dag.

Frida Haugen mottar priset Team Player of the Year.

O’Learys Lycksele – Rookie of the Year
Priset syftar till att fira våra nya medlemmar i kedjan och ge pris till den enhet som har gjort en betydande eller anmärkningsvärd prestation eller haft en stor tillväxt under det senaste året. O'Learys Lycksele har sedan öppningen haft en väldigt fin omsättning och visat att man kan driva en O’Learys även i ovanliga lokaler. I ett litet samhälle har O'Learys Lycksele lyckats skapa en stor kundkrets och är nu en given mötesplats i Lycksele.

O'Learys Lycksele vann priset Rookie of the Year.

Tigerholm Group (O’Learys Halmstad, O’Learys Karlstad, O’Learys Malmö Entré & O’Learys Västerås) & O'Learys Nässjö – Local Hero
Denna utmärkelse uppmärksammar den individ eller enhet som gör en betydande insats i sitt lokala samhälle genom att vara aktiv i lokala nätverk och sprider våra kärnvärden Fair, Passionate & Proud.

Tigerholm Group har funnits i kedjan länge men upphör inte att imponera med sitt engagemang både för varumärket, sin personal och sina gäster. Med passion, driv och mod tar de sina restauranger till nya nivåer i sann eatertainment-anda. Genom att arbeta aktivt med att aktivera sporten i sina restauranger bidrar Tigerholm Group starkt till sitt lokala idrottsliv och skapar naturliga mötesplatser i de städer de verkar i.

Franchisetagaren Dany Daoud nominerades redan innan sin öppning till kommunens Miljö/byggnadspris samt hyllades för sitt engagemang att lyfta stadskärnan och få ett levande centrum i Nässjö. Han satsade stora pengar på marknadsföring och sponsring av alla de olika lokala idrottslagen långt innan restaurangen var klar vilket skapat stor kännedom av varumärket hos både idrottsutövare och gäster. Med sitt stora engagemang och många aktiviteter har Dany och hans fantastiska TEAM blivit det givna underhållningsstället i Nässjö.

O'Learys Nässjö och Tigerholm Group tar emot priset Local Hero

Best Guest Experience: Apollo Group (O’Learys Ulemiste & O’Learys Tartu)
Den här franchisetagaren har utmärkt sig när det gäller leverans mot sina gäster, vilket framgår av deras höga recensioner på Google, där fem av deras sex enheter har uppnått poäng på 4,0. Apollo Group har också konsekvent presterat positivt på sina revisioner och dessutom lyckats öka sin försäljning över nivåerna före Covid trots att de har den högsta inflationen i Europa och fortsätter att vara ledande inom Eatertainment och aktivitetsinnovation i sina länder.

Apollo Group tar emot priset Best Guest Experience.

O’Learys Skellefteå – Honorary Award 20 år
Detta pris ges till en franchisetagare som har gett över 20 år till vår kedja och vi vill belöna deras lojalitet och prestation genom åren! Vinnaren är O’Learys Skellefteå med Mohamed och Nadja Omeirat som firar över 20 år som franchisetagare!

O'Learys Skellefteå tar emot Honorary Award 20 år.

SB Group (O’Learys Kalmar, O’Learys Linköping, O’Learys Lund, O’Learys Umeå, O’Learys Växjö & O’Learys Ystad) – Innovator of the Year
Det här priset uppmärksammar franchisetagare som har tänjt på gränserna för innovation för att ständigt förbättra och främja sin dagliga drift och affärsverksamhet. SB Group med sina 6 enheter visar alltid prov på stort driv och innovation när de utvecklar sina verksamheter. De driver den digitala utvecklingen och utmanar gamla arbetssätt. Med hjälp av sitt innovativa arbetssätt driver de sina O’Learys väldigt framgångsrikt och letar alltid efter nya möjligheter till utveckling.

SB Group tar emot priset Innovator of the Year.

O’Learys Gent: Steven Malysse & Jurgen Staels – Rocket
Denna franchisetagare kan stoltsera med den högsta försäljningsökningen sedan pre-Covid 2019. Detta är inte förvånande med tanke på att de levererar den högsta av service till sina gäster utifrån alla aspekter av sin verksamhet, har höga recensioner på Google, tusentals följare på Facebook och nyligen firade sin miljonte gäst. De är ledande inom innovation där de ständigt implementerar åtgärder som ökar kvaliteten på gästupplevelsen, för sina medarbetare, genom kostnadskontroll och ökade intäkter. Även om de inte ligger centralt i sin stad, har de lyckats skapa ett Eatertainment-paradis som är en av de mest populära anläggningarna i Gent.

O'Learys Gent vann priset årets Rocket.

Regioner

O'Learys är en svensk franchisekedja som grundades 1988 i Göteborg, Sverige, och drivs av Social Eatertainment Group. Idag har O’Learys fler än 110 enheter över hela världen. O'Learys erbjuder en fullständig eatertainment-upplevelse med en kombination av sport, sociala spel och aktiviteter och amerikanskinspirerad mat i välkomnande miljö. Social Eatertainment Group äger även Harrys och Sing Sing Karaoke och har totalt över 140 enheter över hela världen. För mer information se www.olearystrademark.com eller www.socialeatertainmentgroup.com.

Emma Hellstadius

Presskontakt Chief Commercial Officer 070-754 70 73

Welcome to O'Learys Group!

O'Learys Group was founded in 2021. Our vision is to be leading in Europe within eatertainment - i.e. food and drinks in combination with social games, activities, events and sports. Today we have O'Learys, Harrys, and Sing Sing Karaoke in our portfolio, 3 billion in chain sales, and over 140 venues worldwide.

O'Learys Group

Ynglingagatan 6